Iznajmljivanje automobila za direktore – prst u oko radnicima GSP-a

Foto: Milovan Milenković / Kamerades

Umesto ulaganja u kvalitet usluga, GSP troši novac na iznajmljivanje automobila za potrebe v.d. direktora i izvršnih direktora tog preduzeća, saznajemo od Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a.

Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd (GSP) iznajmilo je 30 automobila marke Škoda u vrednosti od 55 miliona i 493 hiljade dinara za potrebe v.d. direktora i izvršnih direktora preduzeća.

Iz Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a smatraju da se radi o nesvrsishodnom trošenju novca ovog preduzeća, te navode da je bolje da je toliki novac iskorišćen za kupovinu rezervnih delova za autobuse, ulaganje u radionice i za bržu popravku klima uređaja u vozilima.

Nesporna je činjenica da rukovodstvo treba da ima neki službeni automobil, trenutno su to pežoi 407 koji su više od 10 godina stari. Sporno je to što se nabavlja 30 automobila, što znači da će automobile na raspolaganju imati i direktor, ali i svi izvršni direktori. Mislimo da to nije potrebno – rekao je Ivan Banković, saobraćajni inženjer i član Saveza ozbiljnih sindikalaca GSP-a za naš portal.

GSP već duži vremenski period ima problema sa deficitom vozača i lošim uslovima rada. Ipak, rukovodstvo preduzeća se odlučilo da novac iskoristi za obnovu voznog parka, dok su uslovi rada i položaj vozača ponovo ostali u drugom planu.

Pored toga, u prethodnom periodu je najavljena privatizacija na potezima 600 i 700, zbog čega će GSP izgubiti novac.

Da li je neophodno toliki novac izdvojiti za iznajmljivanje automobila? To je prst u oko radnicima. Opet imamo situaciju da za starija vozila nema rezervnih delova, kasni se i sa klima uređajima ove godine, jer će tek krajem juna stići delovi za njihovo osposobljavanje, što znači da ćemo tek polovinom jula imati ispravne klima uređaje, na polovini leta praktično. Smatramo da je izdvojeno previše sredstava u ovom trenutnku, pogotovu zato što GSP u svom vlasništvu nema trenutno toliki broj automobila. Da se nabavlja nekoliko vozila to bismo razumeli, ali 30 automobila za veličinu preduzeća kao što je GSP nije ni racionalno ni svrsishodno,“ dodaje Banković.

Pored nedostatka rezervnih delova i kašnjenja sa popravkom klima uređaja, neophodno je uložiti novac u rekonstrukciju radionica. Pod izgovorom da nema novca, decenijama nije bilo većih ulaganja u radionice. Zato se iz Saveza ozbiljnih sindikalaca pitaju kako se postavljaju prioriteti kada je u pitanju ulaganje novca preduzeća.

Da se taj novac uložio u rekonstrukciju nekih od radionica, bilo bi mnogo isplativije i svrsishodnije. Imamo situaciju da nam kasne projekti koji su još prošle godine odobreni, a nema obnove radionica. Radionice nam izgledaju kao konjušarnice. Od kada su napravljene radionice, pre 70 godina, ništa bitno se nije promenilo. Uvek je opravdanje da nema novca, pa kako ima za automobile a nema za osnovnu delatnost preduzeća?“

L.P.

Prethodni članak

Protest ispred gimnazije zbog „ukidanja razvoja kritičke svesti“

Žeremi Gravaj: film kao prostor za glas obespravljenih

Sledeći članak