Da li je ovo početak kampanje za promociju javnog prevoza u Beogradu?

Foto: Dina Čubrić

Na ulicama Beograda su se pojavili bilbordi putem kojih se podstiče plaćanje karata u javnom prevozu. Kampanju potpisuju Grad Beograd i Sekretarijat za javni prevoz a osnovna poruka glasi „Vaša karta za bolju vožnju“.

Na bilbordu čije su se fotografije pojavile na društvenim mrežama prikazano je sedište u autobusu javnog prevoza na kojem stoji natpis „Kada bi svi naplatili kartu bila bih tapacirana!“.

Iz gradskog Sekretarijata nismo dobili potvrdu da li je ovo kampanja za „povećanje poverenja građana i promene slike o javnom prevozu” koja je najavljivana sredinom avgusta.

Da podsetimo, Sekretarijat za javni prevoz grada Beograda je u avgustu raspisao tender za medijsku kampanju reklamiranja javnog prevoza u vrednosti od 90 miliona dinara.

Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji „korisnici javnog prevoza nisu dovoljno obavešteni o sprovedenim aktivnostima na unapređenju kvaliteta usluge”, a sam cilj kampanje bi bio „da se komunikacijom sa korisnicima poveća prihod od prodaje karata kako bi javni prevoz u Beogradu postao kvalitetniji i bolji, reprezentativan i prepoznatljiv“.

Tapacirano sedište pre svega

Svima koji koriste javni prevoz u Beogradu je jasno da postoje veliki problemi u funkcionisanju ovog sistema.

Ipak, da je iko zaista pitao ljude koji svakodnevno provode vreme u vozilima javnog prevoza šta su problemi i šta treba menjati – tapaciranje sedišta bi se dosta slabo kotiralo.

Građani i građanke Beograda javni prevoz često čekaju duže od pola sata, nekada i više od sat vremena, što dovodi do revolta i spontanih blokada saobraćajnica što se desilo i juče na Avalskom putu.

Osim što negoduju zbog čestih i dugotrajnih zatvaranja određenih saobraćajnica, građani su nezadovoljni i ukidanjem određenih linija. Tako su nezadovoljni stanovnici Zvezdare pokrenuli kampanju za vraćanje trole na liniji 28.

Više od tvrdih sedišta korisnike brine i bezbednost u vozilima javnog prevoza pošto nije retkost da se ostareli autobusi zapale ili pokvare tokom vožnje. To pokazuje i nedavna saobraćajna nesreća u kojoj je jedna žena povređena, a revoltirani građani kamenovali autobus i napali šofera.

Tapaciranje sedišta sigurno ne bi bio prioritet ni vozačima u javnom prevozu. Radnici u firmama koje vrše uslugu javnog prevoza u Beogradu kao najveće probleme ističu nedostatak vozila, starost vozila, kao i niske plate što je mnoge njihove kolege navelo da zaposlenje potraže u inostranstvu gde su daleko bolje plaćeni.

Foto: Nemanja Jovanović / Kamerades

Tapacirani cinizam

Prebacivanje odgovornosti za loš javni prevoz na ljude koji ne plaćaju kartu i svođenje situacije na problem netapaciranih sedišta je cinizam gradskih vlasti.

Za loše stanje u javnom prevozu u Beogradu nisu odgovorni korisnici i korisnice već gradske vlasti koje prethodne dve decenije podstiču privatizaciju u javnom prevozu i prelivanje javnih budžeta privatnicima. Postepeno uvođenje privatnih prevoznika i predavanje sistema naplate privatnoj firmi (BusPlus) nisu smanjili ulaganja grada u javni prevoz, ali jesu uticali na smanjenje kvaliteta i bezbednosti kao i na mogućnost javnog preduzeća GSP da ostvaruje dobit koja bi se ulagala u poboljšanje prevoza.

Kako izgleda, iz tapaciranih fotelja gradske uprave teško je sagledati probleme javnog prevoza.

M.M.

Preporučeni članci

Smatramo da je jako važno da kritičko novinarstvo ostane van komercijalnih interesa.

Podržavajući naš rad individualnim donacijama iz zemlje i inostranstva pomažete nam da ostanemo nezavisni.

Sva podrška je dobrodošla!

 

DONIRAJTE