Kompanija Ringier cenzurisala naslovnu stranu NIN-a

Planirana i cenzurisana naslovna stranica NIN-a za 28.11.2019; Izvor: NIN / Facebook

Nakon negativnih reakcija vlasti i dela javnosti kompanija Ringier Axel Springer odlučila je da cenzuriše naslovnu stranicu današnjeg izdanja nedeljnika NIN čiji su vlasnici.

Naslovna stranica nedeljnika NIN na kojoj se našla fotografija koja prikazuje Aleksandra Vučića i Milorada Dodika kako razgledaju automatske puške na sajmu naoružanja pre par godina naišla je na nezadovoljstvo dela javnosti. Bez obzira što je fotografija ilustrovala tekst o aferi Krušik neki su smatrali da nije primereno prikazivati predsednika „ispred nišana“.

Delovi liberalne intelektualne scene, delovi opozicije ali i onih koji učestvuju u vlasti su u fotografiji na naslovnoj stranici NIN-a videli simbolični prikaz pretnje demokratskim institucijama, kako su izjavljivali, previše ih je sve to podsećalo na ubistvo Zorana Đinđića 2003. godine. Neki su išli toliko daleko da su naslovnu stranicu čitali kao pretnju koju redakcija NIN-a upućuje predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću.

Ipak, stradala je naslovnica. NIN se ovog jutra pojavio na kioscima sa cenzurisanom stranicom, sa belom površinom umesto fotografije.

Iz kompanije Ringier Axel Springer, koja je vlasnik NIN-a, su dali kratko saopštenje u kojem se kaže:

Na naslovnoj strani nema fotografije, jer je ona koja je već objavljena na društvenim mrežama, prema mišljenju izdavača Ringier Axel Springer Srbija bila neprimerena, pogotovo u zemlji u kojoj je ubijen premijer.“

Tekst iz Blica, 27.6.2017; snimak ekrana

Ipak, ovakav potez kompanije koja se godinama suočava sa optužbama svojih radnika o kršenju radnih prava ne treba previše da nas čudi. Cenzurisanje naslovne strane NIN-a ne predstavlja nikakav čin poštovanja prema Zoranu Đinđiću već kartu za ostajanje u karavanu Aleksandra Vučića. To je ono što veliki medijski vlasnici rade – održavaju postojeće stanje dok god i sami u takvom sistemu profitiraju.

Da sadržaj same fotografije nije „problematičan“ te da je potez Ringiera licemeran govori i činjenica da se ista fografija našla na naslovnoj stranici njihovog najtiražnijeg izdanja, dnevnog lista Blic. Biće da je problem u razlici u sadržaju teksta, a ne slike.

Pre dve godine je ova fotografija iskorišćena kao ilustracija uspeha domaće namenske industrije koja uvećava svoje profite, dok je danas ona ilustracija afere Krušik. Ova, možda i najveća afera ove vlasti, prema pisanju medija pokazuje da profit od prodaje oružja koje proizvode državne fabrike nije baš išao na korist države, već pojedinaca i to onih koji su povezani sa vrhom vlasti.

M.M.

Print

Preporučujemo

DONIRAJTE

Share On Facebook
Share On Twitter
Contact us