Tokom proteklog vikenda održan je performans ispred gradilišta novog mostu u Novom Sadu.
Aktivistkinje koje su izvele performans poručile su da će biti podnete krivične prijave za organizovani kriminal jer izgradnja „četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu počela je kriminalnim i koruptivnim radnjama“.
Krivičnom prijavom biće obuhvaćen i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović koji je potpisao komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom CRBC, poručeno je u okviru performansa „Cirkus zvani most bez dozvole“.
Povod za ovu aktivističku akciju je početak izgradnje novog mosta preko dunava u Novom Sadu, koji je u suprotnosti sa odlukom odbora Bernske konvencije. U skladu sam tom odlukom neophodno je uvesti moratorijum na sve radnje i predradnje na izgradnji mosta na datoj lokaciji, podsetila je Danijela Stojković iz organizacije „Svet i Dunav“.
Izgradnja mosta je započeta na levoj obali Dunava, na Šodrošu, što je u suprotnosti sa propisanim uslovima zaštite. Aktivistkinje su skrenule pažnju da je mesto gde je započeta gradnja mosta ekološki koridor koji je pod međunarodnom zaštitom.
„Svako ko ošteti deo zaštićenog ekološkog koridora – čini krivično delo“, rekla je Vesna Jakovljević iz Organizacije za očuvanje prirode i životinja – OSNA.
Ona je upozorila i na to da se započeti radovi odvijaju na parcelama za koje nadležno ministarstvo nije izdalo građevinske dozvole.
Kako piše Autonomija.info, 19. marta u Novom Sadu je potpisan komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova, kako je navedeno na sajtu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture „na izgradnji obilaznice oko tog grada sa mostom preko Dunava“. Ugovor su potpisali ministar građevinarstva i infrastrukture Tomislav Momirović, v.d. generalnog direktora Koridora Srbije Aleksandar Antić i predstavnik Ambasade Kine u Srbiji Džang Sjaojuan. Najavljeno je da će ta obilaznica oko Novog Sada sa mostom preko Dunava biti dužine 2.400 metara, da će se raditi u saradnji sa kineskom kompanijom CRBC i Koridorima Srbije, a najavljeno je da će radovi koštati 175,5 miliona evra.
Podsetimo, građani, aktivisti i udruženja su i ranije pokušavali da spreče izgradnju novog mosta na Šodrošu. Višestruki su razlozi protivljenja mostu na Šodrošu. Osim što će gradnja mosta naneti štetu biljnom i životinjskom svetu, most na tom mestu će intenzivirati saobraćaj u neposrednoj blizini stambenih objekata i tako ugroziti kvalitet života mnogih ljudi koji žive u toj okolini. Akteri koji se protive izgradnji mosta su istakli da je novi most potreban na sasvim drugoj lokaciji, između Futoga i Beočina, gde bi zapravo služila potrebama građanki i građana.
A.J.