Na svakoj strani veštačenja o Železničkoj stanici ukazano na propust u lancu odlučivanja, navodi Insajder

Insajder je došao do veštačenja Fakulteta tehničkih nauka iz Novog Sada „koje predstavlja okosnicu istrage o uzrocima pada nadstrešnice kada je stradalo 15 i životno ugroženo još dvoje ljudi“.

„Izveštaj potvrđuje ranije istraživanje Insajdera da su svi odgovorni u lancu morali da insistiraju na tome da se ili pronađe arhivski projekat iz 1964. ili da se uradi Elaborat o postojećeg stanju objekta. Iz izveštaja može da se zaključi da su veštaci došli do originalnog projekta, da objekat nikada nije održavan, kao i da je problem mogao biti primećen pre same rekonstrukcije. Na gotovo svakoj od 174 strane se navodi neki propust svih u lancu odgovornih“, navodi se na portalu Insajdera.

Prema istim navodima, veštaci Departmana za građevinarstvo i geodeziju komentarišu da nisu dobili svu potrebnu dokumentaciju, „ali je jasno da su analize vršili između ostalog i na osnovu origalnog projekta iz 1964, za koji su svi projektanti tvrdili da nije pronađen“. Dodaje se  da „vizuelni pregled objekta pre rekonstrukcije nije bio dovoljan, ali se čak i na osnovu toga su mogli da se primete problemi, koje su svi ignorisali“.

Kineske firme tražile da se ispita stanje objekata na trasi Novi Sad – Subotica

Forbes Srbija je objavio da je došao do elektronske prepiske između kineskog izvođača radova na rekonstrukciji objekata na trasi železničke pruge Novi Sad – Subotica i firme Infrastrukture železnice Srbije. Prema navodima portala Forbes, naslov mejla koji su CRIC i CCCC uputili Infrastrukturi je „Podsetnik u vezi sa problemima na postojećim staničnim zgradama na deonici Novi Sad – Subotica“. Ovaj mejl je upućen nešto posle ponoći 19. novembra, oko dvadeset dana nakon pada nadstrešnice.

Lice iz kineskih kompanija u mejlu upozorava na to da su mnoge zgrade na trasi starije od 50, a neke i od 100 godina, pita da li su objekti ispitani i traži da se ispita stanje materijala i konstrukcije. „Kineske kompanije potom podsećaju da su prilikom renoviranja i delimičnog saniranja starih staničnih objekata, primetili probleme koji nisu bili obrađeni projektnom dokumentacijom“, odnosno da su na ovaj problem upozoravale pre pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu.

U kontekstu činjenice da su studenti Tehničkog fakulteta u Novom Sadu upozorili na to da u dokumentaciji koja je objavljena na sajtu Vlade i resornog ministarstva nedostaje Idejni projekat važno je pomenuti da kineski izvođač naglašava da je obim radova definisan upravo ovim projektom:

„Izvođač je svoju ponudu dao na osnovu nacrta Idejnog projekta, a Projekat za građevinsku dozvolu i Projekat za izvođenje su izrađeni na osnovu Idejnog projekta. Sam obim radova je definisan u fazi Idejnog projekta“, navele su kineske kompanije, prema podacima kojima raspolaže Forbes.

Podsetimo, pored toga što je objekat bio neodržavan, nadstrešnica Železničke stanice u Novom Sadu je opterećena dodatnom stakleno-čeličnom konstrukcijom, a zasad nije poznato da li su uz to i isečene kotve na krovu objekta, koje su je nosile.

I.K.

Prethodni članak

Gde je građevinski dnevnik za rekonstrukciju Železničke stanice u Novom Sadu?

Ukidanje zaštite kompleksu Generalštaba je neustavno – RERI podneo ustavnu inicijativu

Sledeći članak