
Kompanija Fejsbuk je juče objavila da odustaje od eksperimenta sa explore feedom.
Explore feed je, od oktobra 2017. godine, testiran u šest zemalja (Šri Lanka, Slovačka, Bolivija, Gvatemala, Kambodža i Srbija). Tim testom objave stranica koje korisnici prate Fejsbuk je uklonio sa newsfeeda i smestio ih u zasebni odeljak – explore feed.
U jučerašnjem saopštenju Fejsbuk je objavio da su odlučili da odustanu od explore feeda nakon što su kroz istraživanja obavešteni o tome da je ova opcija korisnicima značajno otežala informisanje, a da im, pritom, nije pomogla da se istovremeno tešnje povežu sa prijateljima i porodicom. Fejsbuk, međutim, konstatuje i da će nastaviti da prioritizuje privatne u odnosu na javne sadržaje, vraćajući potonje u news feed, ali smanjujući im obim.
Ono o čemu ostaje da se spekuliše je da li korisnici isprva nisu bili zadovoljni primanjem objava stranica koje zapravo prate, a koje često imaju politički i informativni sadržaj, ili pak agresivnim marketingom komercijalnih proizvoda koji vas biraju kao „metu“ na osnovu uzrasta, roda, i drugih privatnih informacija?
Kao što je Mašina već pisala, već u prvoj nedelji testiranja explore feeda se pokazalo da on izuzetno negativno utiče na male medije, u mnogim slučajevima drastično smanjivši njihovu vidljivost, čak na trećinu ili četvrtinu prethodne. Nešto manju štetu su pretrpeli veliki mediji, i oni koji su platili da ostanu na njuzfidu. Zato su mnogi nazvali ovaj potez „katastrofalnim“ i izrazili podozrenje da je primarni motiv kompanije povećanje profita od komercijalizacije sadržaja, a sve pod sloganom da će fejs „uvek biti za dž“.