Šapić ukida red vožnje u Beogradu – građani neće znati kada dolazi prevoz

Grad Beograd će od početka 2025. godine uvesti „dinamički red vožnje“ u javnom prevozu čime će biti i ukinut raspored polazaka na linijama gradskog prevoza.

Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, je danas tokom obilaska gradilišta parkinga na Banjici, kazao da gradska vlast planira da uvede „dinamički red vožnje“ i ocenio da će to poboljšati kvalitet javnog prevoza uz povećanje broj vozila javnog prevoza na ulicama glavnog grada, prenosi E-kapija.

„Trenutni red vožnje je napravljen pre 30 godina i neophodno je prilagoditi ga realnosti. Na beogradskim ulicama је previše automobila, a da se godinama niko nije bavio novim saobraćajnim rešenjima koja bi ‚prokrvila grad‘. Ova gradska vlast je veliki broj ulica proširila i povećala protok saobraćaja. Mnogo toga smo uradili i trudimo se, ali Beograd ne može više da izdrži toliki broj automobila“, rekao je Šapić.

Ovim je gradonačelnik potvrdio sumnje koje su nedavno izneli sindikati GSP-a koji su saopštili da je takav predlog rezultat zahteva konzorcijuma privatnih prevoznika, koji žele da postignu veću cenu rada i izbegnu plaćanje penala za neostvarene polaske.

„Dinamički red vožnje“ u suštini znači da će svaka linija gradskog prevoza imati radno vreme i očekivani interval polazaka ali ne i tačna vremena polazaka što je decenijama u nazad praksa. To znači i da građani neće moći bilo kome da se žale na neostvarene polaske na gradskim linijama i posledično da prevoznici koji ne poštuju red vožnje neće biti kažnjeni s obzirom da reda vožnje neće ni biti.

gradski autobus na stanici u beogradu
Foto: Nemanja Jovanović / Kamerades

Sindikati GSP-a su prethodnih dana upozoravali da bi se prelaskom na takozvani dinamički red vožnje prikrili objektivni problemi koji postoje u funkcionisanju brojnih linija javnog prevoza, što bi podrazumevalo da ne postoje unapred određena vremena polazaka neke linije.

„To bi stvorilo dodatni prostor za moguće zloupotrebe i haos u javnom prevozu, jer bi red vožnje bio prepušten vozačima i prevoznicima, s obzirom da grad Beograd nema dovoljno kapaciteta da u svakom momentu isprati kretanje svakog vozila javnog prevoza. Na taj način, korisnici gradskog prevoza ne bi mogli unapred da planiraju svoje putovanje, već bi vozilo nailazilo u zavisnosti od uslova saobraćaja u tom trenutku“, saopštili su Sindikat centar, Sindikat pravda, Sindikat sloga i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.

M.M.

Prethodni članak

Kuda si krenuo, Folksvagen?, pita se predsednik radničkog saveta automobilskog giganta

Od ponedeljka novi talas štrajka prosvetara, na pomolu udruživanje sindikata iz različitih delatnosti?

Sledeći članak