Veliki problemi medijskih radnika i slabe mogućnosti organizovanja

Različite analize pokazuju da su radnice i radnici u medijskom sektoru u sve lošijem radnom i materijalnom položaju. Mogućnosti organizovanja ovih ljudi su ograničene različitim zakonskim okvirima, političkim i ekonomskim pritiscima kao i stalnom dilemom unutar struke oko borbe za etička i ekonomska prava.

Video: Na putu od samoupravljača do najamnih radnika – uloga sindikata

Radnički štrajkovi nisu retka pojava, kako u Srbiji, tako i u regionu. Pitanje uloge sindikata, to jest, njihov odnos prema radnicima i radnicama u štrajku, a onda i prema poslodavcima, ključno je za radničku borbu. Dok su u Jugoslaviji krajem osamdesetih godina radnički sindikati neretko predstavljani kao ispostava političkih interesa partije, u Srbiji je pozicija sindikata spram radničkih štrajkova takođe protivrečna, ali na drugačiji način.

Svečane bele košulje zovu me sad na proteste

Aktuelne demonstracije u Beogradu su jedne u nizu mnogih koji se organizuju poslednjih godina. Međutim razlike postoje, kako po pitanju uloge zvanične opozicije, tako i po pitanju poruke protesta.

Rijaliti programi, uzrok ili posledica stanja u društvu?

Sa svakom novom sezonom gledanijih rijaliti programa javnost u Srbiji se dodatno uzburka nizom reakcija, kako onih koji kude, tako i onih koji brane ove emisije. Ono što često izostane je šira analiza uzroka i posledica postojanja rijalitija.

Radništvo se masovno suprotstavljalo merama štednje osamdesetih godina

Pola miliona ljudi je krajem osamdesetih u Jugoslaviji učestvovalo u štrajkovima izazvanim tadašnjom ekonomskom krizom. Ipak, sindikati kao najznačajnije organizacije radništva nisu prepoznali ovu borbu kao svoju, to su učinile novonastale nacionalističke političke stranke.

Slučaj RT Kragujevac: čekajući nekog poštenijeg Radoicu

Slučaj RT Kragujevac je tipičan primer medijske politike u Srbiji. Povlačenjem države iz vlasništva u medijima ne samo da je položaj novinara postao nesigurniji, već se i drastično smanjio prostor za nekomercijalne sadržaje od značaja za lokalne zajednice.

DONIRAJTE

Share On Facebook
Share On Twitter
Contact us