Četiri sindikata zaposlenih u Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd (GSP) podsećaju da je nakon zaključenog ugovora o javno-privatnom partnerstvu između grada Beograda i konzorcijuma privatnih prevoznika „BG bus prevoz“, čiji je glavni nosilac posla privatni prevoznik „C&LC Group“, desetine linija na kojima su radila vozila GSP-a preuzete od strane privatnih prevoznika.
„U poslednjih petnaest dana, od kada je preuzeta nova grupa linija, Beograđani koji koriste javni prevoz, ali i zaposleni u sistemu javnog gradskog prevoza su svedoci drastičnog kršenja ugovornih obaveza ovog privatnog prevoznika i nepoštovanja reda vožnje, što za posledicu ima da građani zbog toga duže čekaju prevoz“, zajednički saopštavaju sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu.
Prema ovim sindikatima, privatni prevoznik „C&LC Group“ nije obezbedio dovoljan broj vozača, zbog čega na linijama kao što su 70, 91, 94, 511, 551 i 534 građani ostaju uskraćeni za desetine neostvarenih polazaka prema važećem redu vožnje, a na brojnim linijama se ne ostvaruju prvi jutarnji polasci, tako da sugrađani iz Resnika, Miljakovca, Ostružnice, Sremčice i Velike Moštanice, što su naselja koje opslužuju ove linije, ne mogu da se pouzdaju u satnicu polazaka koja je u zvaničnom redu vožnje.
Takođe, sindikati GSP-a kažu da prema njihovim saznanjima, „u ovom momentu konzorcijumu BG bus prevoz nedostaje najmanje 145 vozača kako bi ispunio obaveze iz javnog ugovora“.
Zato ovi sindikati pozivaju Sekretarijat za javni prevoz i vršioca dužnosti sekretara ovog sekretarijata, Radovana Kremića, da hitno počnu da obavljaju svoju dužnost i sprovedu kontrolu realizacije reda vožnje na ovim linijama, kao i da utvrde kako je moguće da privatni prevoznik dobije nove linije za koje nije obezbedio dovoljan broj vozača koji će upravljati tim autobusima.
„Situacija se pogoršava iz dana u dan, sa jedne strane GSP-u su oduzete brojne linije i mnogi vozači nemaju redovan raspored rada i svakodnevno angažovanje, a sa druge strane privatni prevoznici na čelu sa preduzećem C&LC Group nisu u stanju da ispune elementarne obaveze iz javnog ugovora, zbog čega svakodnevno pristižu brojne pritužbe građana koji su s pravom vrlo nezadovoljni. Da privatni prevoznici nisu u stanju da ispoštuju red vožnje govori i činjenica da su autobusi GSP Beograd hitno angažovani kao zamena za privatne prevoznike, iako na pomenutim linijama gradski prevoznik više ne radi po ugovoru“, stoji u saopštenju.
Kako se navodi to GSP-u stvara dodatne troškove, jer je došlo do primopredaje postojećih linija između samih pogona, tako da vozilo iz udaljenijeg pogona bude angažovano na liniji privatnog prevoznika kao ispomoć, kada prazan autobus mora da pređe i do nekoliko desetina kilometara od garaže do terminusa.
Sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu traže od beogradskog Sekretarijata za javni prevoz da se javno izjasni o ovim probelemima – zašto je ugovor dodeljen prevozniku sa nedovoljnim brojem vozača, na koji način će se omogućiti poštovanje ugovora i održavanje redovnih polazaka.
„Nažalost, stiče se utisak da su i Beograđani i zaposleni u javnom prevozu taoci ishitrenih odluka uprave grada čije posledice trpimo svi“, zaključuje se u saopštenju sindikata GSP-a.
M.M.