Prema saznanjima sindikata „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikata zaposlenih u javnom prevozu Beograda, na sastanku održanom u Sekretarijatu za javni prevoz, predstavnici privatnog konzorcijuma „BG bus prevoz“ čiji je nosilac posla preduzeće „C&LC Group“, tražili su izmenu javnog ugovora o javno-privatnom partnerstvu, kojim bi se značajno promenili uslovi ugovora koji su prethodno zaključeni između grada Beograda i privatnih prevoznika, navodi se u saopštenju ovih sindikata koje je prosleđeno medijima.
Kako se navodi u saopštenju ovih sindikata, „na sastanku kojem je prisustvovao i savetnik gradonačelnika, kao i v.d. sekretara za javni prevoz, privatni konzorcijum je tražio da grad Beograd ubuduće, pored pređenih kilometara, ovom konzorcijumu ubuduće plaća i vreme koje autobuse provode na trasi linije u zastojima i saobraćajnim zagušenjima, bez obzira da li je polazak tog vozila ostvaren ili nije.“
To bi značilo, dalje tvrde sindikati, da se posle samo 40 dana od zaključenja ugovora koji treba da važi 10 godina za čak 84 autobuske linije gradskog prevoza na kojima ovaj konzorcijum radi, uključujući i poteze „300“, „400“ i „500“, traži izmena kojom bi se bitno promenila cena njihovog rada, tako da privatni prevoznici ostvare značajno veći profit iz budžeta Grada Beograda, navodi se u saopštenju.
„Upozoravamo da bi takva izmena bila suprotna Zakonu o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama, jer su privatni prevoznici i pre zaključivanja ugovora sa gradom unapred znali na koji način će se obračunavati i plaćati rad njihovih autobusa iz budžeta grada Beograda i eventualnim ustupkom bi se prekršio zakon na štetu javnog interesa i čime bi se GSP „Beograd“ doveo u neravnopravan položaj, jer se gradskom prevozniku iz budžeta grada plaćaju isključivo ostvareni kilometri vozila na liniji.“
Sindikati pozivaju Gradsko javno pravobranilaštvo da postupi u skladu sa zakonom i, kako kažu, zaštiti interese grada Beograda i svih građana, kako bi se sprečila ovakva izmena ugovora: „Drugačijim postupanjem, privatni prevoznici bi bili plaćeni i za neostvarene polaske, vožnju praznim autobusima bez putnika i to bi dodatno urušilo ionako malo pouzdanost mnogih linija gradskog prevoza, što bi bilo suprotno i najavama gradonačelnika Aleksandra Šapića, koji je pre nekoliko meseci više puta ponovio da će grad Beograd plaćati samo ostvarene kilometre na linijama, „što će predstavljati uštedu za grad Beograd““.
„Ukoliko bi se promenile odredbe ugovora koji je zaključen pre 40 dana, postavlja se pitanje kako je moguće da grad Beograd pristaje na nešto što je skuplje po budžet grada i da li privatni prevoznici koriste svoj dominantni položaj u gradskom prevozu da ucenjuju grad Beograd izmenama koje idu u korist isključivo vlasnicima tih privatnih firmi i njihovom profitu“, pitaju sindikati u saopštenju.
Sindikati podsećaju da „po prvi put u istoriji Beograda, GSP nije više glavni gradski prevoznik, jer su privatni prevoznici odlukama rukovodstva grada preuzeli veći broj linija od gradskog prevoznika. I pored toga, vozila GSP „Beograd“ su vanredno angažovana na mnogim linijama kao ispomoć privatnom konzorcijumu „BG bus prevoz“, koji još uvek nije obezbedio dovoljan broj autobusa i vozača, što je direktno nepoštovanje ugovornih obaveza i utiče na redovnost i tačnost polazaka na brojim linijama gradskog prevoza“, zaključuje se.
I.P.