Kako se u saopštenju sindikata navodi, prema prošlom ugovoru koji je zaključila administracija gradonačelnika Aleksandra Šapića u oktobru 2023. godine, iznos novca koji je predviđen da će grad platiti za period od 10 godina bio je 69,13 milijardi dinara. Nakon što je grad Beograd pokrenuo raskid ugovora u martu ove godine, zvanično zbog neispunjenja ugovornih obaveza od strane članica tog konzorcijuma, na novom i unapred poznatom konkursu, posao se dodeljuje istim firmama sa kojima je prethodno raskinut, ali za vrednost od 125,89 milijardi dinara, što je za 56,76 milijardi dinara više u odnosu na prošli ugovor.
Zbog toga sindikati postavljaju pitanje ‒ šta je tačno poskupelo za više od 56 milijardi dinara u odnosu na pre godinu i po dana kada je zaključen ugovor sa ovim prevoznicima? Kako je moguće da je tada ovaj prevoznik radio, primera radi, na potezu „600“ (opština Surčin) po ceni od 159,44 dinara po pređenom kilometru za solo autobus, a novim ugovorom dogovara cenu sa Gradom za 270 dinara po pređenom kilometru, dok je za zglobni autobus po prošlom ugovoru cena po kilometru bila 192,80 dinara, a sada 337,50 dinara po svakom pređenom kilometru vozila. Samo na toj razlici, privatne firme vlasnika Miroslava Nikolića biće na dobitku za više desetina miliona evra, tvrde sindikati.

„Pozdravićemo svaki vid unapređenja kvaliteta prevozne usluge u interesu građana i zaposlenih u javnom prevozu Beograda, ali ne možemo da pozdravimo i da sklanjamo pogled kada se novac iz budžeta grada Beograda izvlači uvek za jedne iste vlasnike privatnih prevoznika, naročito kada se izračuna da je samo u razlici zbog drastičnog povećanja cena po kojima će firme u konzorcijumu Strele raditi, Grad je mogao da kupi više od 300 novih autobusa za prigradski prevoz putnika i obezbedi 100 novih trolejbusa za potrebe GSP-a, uz finansiranje svih pratećih troškova narednih godina“, zaključuje se u saopštenju.
Saopštenje potpisuju sinidikati GSP-a Beograd „Centar“, „Sloga“, „Pravda“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu Beograda.
A.G.A.