Ćutao je, valjda, ministar poljoprivrede Dragan Glamočić dok mu je Vučić preko telefona izdavao naređenja.
„Ma bre, uradićeš ovako kako sam ti rekao, a ne kako možeš“, izričit je bio predsednik dok je novopostavljenom članu Vlade Srbije „prijateljski“ savetovao da obezbedi materijalnu pomoć za sve one koji su izgubili stoku u stravičnim požarima na jugu Srbije.
Nije, naposletku, Glamočić ni prvi ni poslednji zvaničnik koji se našao u takvoj situaciji. Nije, naposletku, ni prvi ni poslednji put da se Vučić predstavlja u svetlu supermena, odnosno svemogućeg bića sa nadljudskim moćima.
Ono što je pak bitnije od samog imidža i toga što se potpuno ignoriše mišljenje resornog ministra, je to što je predsednik, kao i mnogo puta do sada, prekoračio sopstvena ovlašćenja, te prekršio zakone sopstvene države. Sve zarad, valjda, jeftinog političkog marketinga.

Nadležan za sve, odgovoran za ništa
Igor Avžner, stručnjak za politički marketing, u razgovoru za Mašinu navodi da Vučić, kao i mnogo puta do sada, preuzima na sebe stvari koje nisu u njegovoj nadležnosti. Kako kaže, jedini razlog tome je marketing i lična promocija. Simptomatično je to što se predsednik hvata svih stavki koje nisu u njegovoj nadležnosti, kaže naš sagovornik koji dodaje: „a ne onih koje jesu – poput raspisivanja izbora”.
„Pokušava da prikaže sebe kao nekoga ko je nadležan za sve, a odgovoran za ništa. Vidimo da se iz dana u dan krše svi mogući zakoni ove države, te se uopšte ne uzima u obzir logika struke. Od otvaranja tunela do nadstrešnice, pa nadalje. Vučić kada bi bio za deseti procenat sposoban da dozvoli zamenu vlasti, koliko je sposoban da zameni teze, ja mislim da bi Srbija progledala”, započinje Avžner.
Kako dalje navodi sagovornik Mašine, Vučiću je ovakva vrsta marketinga trenutno, ali i tokom celokupne vladavine, neophodna. Jer, kako ukazuje, situaciju u kojoj se predsednik našao, u političkom smislu, nije zavidna.
„On se u svojim nastupima obraća sve užem i užem segmentu sopstvenog biračkog tela, odnosno ljudima koji njega podržavaju. On se njima obraća preko medija koje imaju sve manji uticaj, čak i među njegovim biračima. Zato je njegovo ponašanje takvo. Jer, nije lako gledati kako se sneško polako topi, a politička zima koja mu sledi je daleko”, smatra Avžner.
Televizijska propaganda s jednim ciljem
Upitan o tome koliko ovakvi nastupi, namenjeni za televizijske kamere, imaju efekta na birače, Avžner napominje da građani moraju da shvate da postoji jedan deo biračkog tela koji nema drugi izvor informisanja.
„Ti ljudi, posle 13 godina ispiranja mozga svim tim propagandnim delovanjem, ne dovode u pitanje bilo šta. Jednostavno, kod nekih ljudi ta propaganda i dalje pije vodu. To je sličan princip kao i kod vernika koji veruju u Isusa ili Alaha. Pokušajte da ih razuverite da to što im neko propoveda nije tačno, pa vidite kako će to proći. S druge strane, njegova ciljna grupa su upravo ti ljudi koji ne postavljaju pitanja, odnosno niskoobrazovani deo populacije. Vučićevo kor biračko telo ima u proseku 65 godina starosti, oni ne znaju ni šta su društvene mreže, te upijaju ono što im se servira sa ekrana”, rekao je Avžner.
On napominje da svaka Vučićeva izjava tokom poslednjih osam meseci nije bila istinita, te da nastupima, poput onog viđenog u Topličkom okrugu, pokušava da manipuliše javnošću. Jer, kako opet podseća, trenutno se nalazi u situaciju koja mu je itekako nepoznata.
„Nije lako gubiti apsolutnu vlast, to svima mora da bude jasno. A očigledno da je Vučiću ta činjenica najjasnija. I upravo je to razlog pojačane represije koju viđamo na ulicama širom Srbije. Jer, kad reči ne mogu više da smire narod, onda će ogoljena sila biti ta koja će pokušati to da uradi. Naravno, to nikada nigde u istoriji nije uspelo, pa neće uspeti ni u Srbiji”, zaključuje Avžner.
M.B.


