Sindikat GSP-a: Zašto Expo 2027 lobira za privatnog prevoznika?

Sindikat „Centar – GSP Beograd” zahteva da državno preduzeće „Expo 2027” objasni svoj predlog za nabavku električnih autobusa, kojim se, pogoduje privatnom prevozniku na štetu javnog prevoza i budžeta građana, prema navodima sindikata. Predlog predviđa uključivanje firme „Strela” iz Obrenovca u transport tokom međunarodne izložbe Expo 2027.

„Ovo državno preduzeće procenjuje da će za potrebe izložbe, u periodu od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine, biti potrebno 100 električnih autobusa koji bi saobraćali na sedam novih linija i jednoj fider liniji. Spremno je da finansira nabavku 50 autobusa kondenzatorskog tipa za potrebe GSP-a ‘Beograd’, dok bi preostalih 50 autobusa baterijskog tipa nabavila privatna firma ‘Strela’ vlasnika Miroslava Nikolića, kojoj bi pripale tri nove linije”, navodi sindikat.

U dokumentu koji je državno preduzeće „Expo 2027” dostavilo Gradskoj upravi Beograda, tvrdi se da su ove procene zasnovane na Transportnoj studiji koja nije javno dostupna, dodaje sindikat u saopštenju.

Za vreme Expo-a predviđeno je uspostavljanje novih autobuskih linija: Ekspo 1 (Aerodrom Nikola Tesla – Terminus Ekspo), Ekspo 2 (Beograd na vodi – Terminus Ekspo), Ekspo 3 (Borča 3 – Terminus Ekspo), Ekspo 4 (Vukov spomenik – Terminus Ekspo), Ekspo 5 (Ustanička – Terminus Ekspo), Ekspo 6 (Novi Beograd Blok 20 – Terminus Ekspo), Ekspo 7 (Novi Beograd Blok 45 – Terminus Ekspo) i posebne fider linije Železnička stanica – Ekspo ulazi.

Po predlogu državnog preduzeća, privatnom prevozniku „Strela” pripale bi linije Ekspo 1, Ekspo 3 i Ekspo 5 „za čiji bi rad privatni prevoznik dobijao sredstva iz budžeta, dok bi na preostalim linijama radila vozila GSP-a ‘Beograd’”, upozorava sindikat.

Štaviše, finansiranje izgradnje trafo stanica i potrebnog broja punjača na terminusima preuzela bi država o svom trošku, umesto privatnog prevoznika koji bi tu infrastrukturu koristio.

„Takav predlog otvara pitanje koji je interes državnog preduzeća da preporučuje privatnu firmu umesto Gradskog saobraćajnog preduzeća, zbog čega troškovi nabavke i izgradnje punjača padaju na teret građana, dok korist ima privatna firma”, navodi sindikat.

Sindikat takođe ukazuje da firma „Strela” nabavlja autobuse baterijskog tipa koji se nalaze u ponudi više proizvođača, dok se za GSP planira nabavka električnih autobusa isključivo kondenzatorskog tipa koji su u ponudi samo jedne privatne firme – „DAT Holding”.

Na kraju, sindikat zahteva da se objavi Transportna studija Ekspa 2027 i da državno preduzeće objasni „šta je u toj studiji toliko tajno da mora da se krije od javnosti i koliko miliona evra će građane koštati posao sa unapred odabranom firmom.”

A.M.

Prethodni članak

Stižu DUNP-ovci: Danas u Beogradu doček novopazarskih studenata

Pokrenut sajt „Svedočanstva policijske brutalnosti” o događajima u novosadskom Kampusu, profesori podneli krivične prijave protiv MUP-a

Sledeći članak