Na sednici Skupštine grada zakazanoj za sutra, pred odbornicima će se naći rebalans budžeta kojim se izdvajanja za javni prevoz povećavaju za 5,2 milijarde dinara, na ukupno 48,8 milijardi za 2025. godinu. Od toga, 36,8 milijardi dinara namenjeno je plaćanju prevoznicima po ugovoru, a 6,9 milijardi dinara za subvencije GSP „Beograd“.
Međutim, kako upozoravaju sindikati, u tom iznosu nije predviđena nijedna stavka za nabavku novih trolejbusa, iako se radi o voznom parku u izuzetno lošem stanju. U saopštenju se podseća da je gradonačelnik Beograda još u martu ove godine obećao rešavanje pitanja trolejbuskog pogona „Dorćol“ i obnovu vozila, ali da to obećanje do danas nije ispunjeno.
Kako se navodi u saopštenju, prosečna starost solo trolejbusa je preko 15 godina, dok su zglobni stari i do 22 godine. Dodaje se da je pouzdanost ozbiljno narušena, a održavanje sve teže. Napominje se da, i pored ogromnih napora zaposlenih, svakodnevni kvarovi su postali pravilo, a ne izuzetak, te da to nije dostojno jedne evropske prestonice.
Sindikati podsećaju da Beograd raspolaže infrastrukturom za trolejbuski saobraćaj u koju je u prethodnoj deceniji uloženo desetine miliona evra, te smatraju da bi njegovo gašenje predstavljalo ne samo finansijski nego i ekološki korak unazad.
„Dok se državnim sredstvima planira nabavka 100 električnih autobusa za potrebe EXPO 2027, gradske vlasti ignorišu realne potrebe građana i zaposlenih u najvećem gradskom preduzeću. Zahtevamo hitnu reakciju i kupovinu najmanje 50 novih trolejbusa kao uslov opstanka ovog vida prevoza“, navode sindikati.
U saopštenju se na kraju apeluje na odbornike Skupštine grada da iskoriste sutrašnju sednicu kako bi otvorili ovo pitanje i zatražili od gradske uprave da ispuni svoja obećanja.
M.B.