Umesto trolejbusa u Beogradu će se voziti elektroautobusi privatnika za šta će grad izdvojiti 136 milijardi dinara

Juče je Skupština grada Beograda usvojila predlog Sekretarijata za javni prevoz o ukidanju trolejbusa i oduzimanju svih trolejbuskih linija gradskom prevozniku GSP „Beograd“ i njihovo ustupanje privatnom prevozniku „Strela“.

Nakon osam decenija Beograd više neće imati trolejbuse na ulicama što će ujedno značiti još šest linija manje za javnog gradskog prevoznika. Taj posao će preuzeti privatni prevoznik „Strela“ koji će na ovim linijama prevoziti građana elektroautobusima.

Ova odluka gradskih čenika koju su potvrdili i odbornici dolazi nakon što je GSP „Beograd“ 6. decembra Sekretarijatu za javni prevoz uputio zvanični zahtev za nabavku novih trolejbusa. Kako saopštavaju sindikati iz javnog preduzeća: „umesto kupovine novih vozila za GSP, gradonačelnik Beograda odlučio da bez ikakvog transparentnog postupka, prihvati predlog privatnog prevoznika „Strela“ da to privatno preduzeće preuzme linije od GSP-a“.

Sindikati navode da će Grad sa „Strelom“ sklopiti ugovor na 20 godina za šta će iz budžeta grada biti izdvojeno 136,35 milijardi dinara. Pored toga, privatni prevoznik je tražio i da grad ustupi trolejbuski depo GSP-a na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu.

„Usled ovoga se otvaraju brojna pitanja – a najvažnije je zbog čega se ukida trolejbuska kontaktna mreža, stubovi, ispravljačke stanice i drugi delovi infrastrukture u koju je grad Beograd uložio desetine miliona evra prethodnih decenija, da bi se na istim tim linijama ugrađivala i bespotrebno plaćala nova infrastruktura, kao što su punjači za elektroautobuse“, kaže se u saopštenju koje potpisuju sindikati „Centar“, „Pravda“, „Sloga“ i Sindikat zaposlenih u javnom prevozu.

Ovo je još jedna u nizu odluka koje se u poslednjih godinu dana donose po hitnom postupku, netransparentno, bez stručne analize opravdanosti, uključivanja relevantnih naučnih institucija, bez ikakve javne debate i rasprave, bez konsultovanja stručnjaka, zaposlenih u GSP-u i građana Beograda, navode sindikalci.

„Ukoliko se odluka o ukidanju trolejbusa i privatizaciji tog sektora sprovede, to bi značilo da je rukovodstvo grada postalo servis za ispunjenje poslovnih ambicija privatnog preduzeća „Strela“ i njegovog vlasnika, na štetu svih zaposlenih u GSP-u i građana Beograda“, stoji u saopštenju.

Podsećamo da je pored predavanja velikog broja linija javnog prevoza privatnicima, Grad Beograd doneo i odluke o ukidanju reda vožnje i prelasku na „dinamički red vožnje“ kao i o obavezi prefarbavanja vozila javnog prevoza u „nemanjićku plavu“ boju.

M.M.

Prethodni članak

Preko 300 profesora i umetnika iz dijaspore uputilo je pismo podrške studentima u Srbiji

Početak bune protiv SPUB-a i SKONUS-a

Sledeći članak