Kako nezvanično saznajemo za dobrovoljni odlazak iz GSP-a se prijavilo najviše otpravnika i radnika iz održavanja, a najmanje iz administracije gde i postoje realni viškovi zaposlenih. Sindikati ovog javnog beogradskog preduzeća godinama upozoravaju da se upravo na mesta u administraciji dovode ljudi „po partijskoj liniji“ često i bez realnih potreba i jasnih poslova koje bi obavljali.
Tako bi, ako se sprovede ovaj program isplate otpremina za šta se čeka usvajanje gradskog budžeta, GSP ponovo ostao bez onih radnika i radnica koji su potrebni za obavljanje osnovne delatnosti javnog prevoznika. Prethodnih godina je GSP bio suočen sa odlivom velikog broja vozača i radnika na održavanju koji su odlazili u inostranstvo, što je stvaralo veliki pritisak na one izvršioce ovih poslova koji su ostajali u firmi.
Predavanje velikog broja linija gradskog prevoza privatnim preduzećima ipak nije dovelo do toga da radnici iz GSP-a pređu „kod privatnika“ pošto su radni uslovi i zarade tu lošije pa su tako privatnici bili prinuđeni da angažuju veći broj stranih radnika.
Podsećamo da je GSP krajem oktobra pozvao zaposlene da se prijave kadrovskoj službi ukoliko su zainteresovani za dobrovoljni prestanak radnog odnosa uz isplatu otpremnine. I da je taj poziv bio otvoren do 20.11.2024. godine.
M.M.