Nakon našeg pisanja o položaju dostavljača aplikacije Glovo koji su započeli organizovanje za poboljšanje svog položaja, stigla je i reakcija iz ove kompanije. Iz Glova tvrde da poštuju dostavljače i da se trude da obezbede svima fer uslove – dostavljači nisu sasvim uvereni u ovo poštovanje.
Nekoliko dana nakon što smo objavili tekst u kojem su dostavljači aplikacije Glovo izneli svoja mišljenja o uslovima rada za ovu kompaniju stigli su nam i odgovori na pitanja koja su bila upućena ovoj kompaniji pre objavljivanja teksta.
Iz Glova kažu da im je cilj da pozitivno učestvuju u „socio-ekonomskom momentu društva“:
“Tako da rastom kompanije generešemo i razvoj i rast svih naših saradnika, samim tim u potpunosti poštujemo sve naše dostavljače i to u najmanju ruku tako što transparentno i bez skrivenih troškova prikazujemo modalitete po kojima dostavljači mogu da zarade, tako da u svakom trenutku ne bude nerazumevanja.”
Iz Glova podsećaju da uslove poslovanja diktiraju „stanje na tržištu – ponuda i potražnja, kao i konkurencija“.
Vezano za promene u načinu obračuna zarade i bonusa koje dostavljači mogu da ostvare koje su uvedene krajem januara iz Glova kažu da su ih doneli kako bi „omogućili dostavljačima saradnicima da imaju posla i povećaju svoju zaradu po radnom satu“.
Podsećamo da se dostavljači s kojima smo razgovarali nisu žalili samo na visinu zarade po radnom satu, već i na to što moraju da rade „po 12 sati šest dana u nedelji“ kako bi ostvarili pristojnu zaradu tokom meseca.
“Sada je potrebno da se radi po 12 sati 6 dana u nedelji da bi se postigao bonus, time se pravi tenzija i ugrožava sigurnost dostavljača u saobraćaju. Mnogo sati rada je potrebno za prosečnog dostavljača. Posao koji je bio radiš kad hoćeš i koliko hočeš, se pretvorio u 12 sati svakodnevnog rada. Nemaš život, nemaš odmor“, rekao je za Mašinu dostavljač Glova koji je želeo da ostane anoniman.
Na kritike koje su uputili dostavljači s kojima smo imali priliku da razgovaramo iz Glova kažu da su „uvek spremni da čuju stavove saradnika“, kao i da nastoje „da ih podstaknu da iznesu svoje predloge i sugestije“. Takođe, Glovo tvrdi da su nakon promena u uslovima saradnje krajem januara dostavljače pozvali na otvorena vrata gde su zajednički prodiskutovali izmene za koje su dostavljači tada pokazali razumevanje.
Ipak, jedan od naših sagovornika, dostavljač Glova koji je želeo da ostane anoniman, tvrdi da to nije baš sasvim tako:
“Otvorena vrata su bila redovnog karaktera. Bez da su znali unapred tada je došlo nas preko trideset. Nismo baš pokazali razumevanje, a naše stavove smo izneli na sajtu koji smo napravili.”

Povećana potreba za radom dostavljača
Kako su nam potvrdili dostavljači s kojima smo imali priliku da razgovaramo – tokom epidemije koronavirusa obim posla je opao, naročito nakon što su mnogi restorani morali da prekinu sa radom.
Međutim, s obzirom da deo dostavljača tokom epidemije odustaje od rada, kompanije koje nude ove usluge pokušavaju na različite načine da dođu do ljudi koji bi obavljali ovaj posao. Kako nam kažu naši sagovornici to za sada nije podrazumevalo i ponudu veće zarade.
Jedan od dostavljača, koji ne radi za Glovo već za drugu kompaniju i koji je takođe želeo da ostane anoniman, nam je rekao da se intezitet saobraćaja dosta smanjio što bi u redovnim okolnostima bilo dobro za njih. Međutim, s obzirom da su ljudi zabrinuti zbog trenutne situacije oni vozači koji učestvuju u saobraćaju su „usplahireni i uplašeni – nisu svesni da su i dalje u saobraćaju“.
“Što se tiče snalažljivosti dostavljača pri ovakvim kritičnim stanjima kao što je vanredno stanje – u Beogradu se snalazimo kako znamo i umemo – zaštitna oprema, alkohol, sredstvo za dezinfekciju. Trudimo se da ne ostanemo bez posla tako da se prilagođavamo trenutnim okolnostima.”
Dostavljače Glova dodatno brine i nedostatak adekvatnog servisa „podrške“, koji im je dodatno potreban kako zbog vanrednog stanja tako i zbog loših vremenskih uslova. „Podrška“ sa kojom inače nisu bili zadovoljni je dodatno zakazala usled epidemije i zemljotresa koji su pogodili Zagreb gde se nalazi sedište Glova za region.
Ostaje međusobna podrška koju dostavljači pružaju jedni drugima bez obzira na firmu za koju rade dostavu, a ta vrsta solidarnosti među radnicima se pokazuje kao presudna u kriznim situacijama, što potvrđuje i naš sagovornik:
“Mi kolege koje se duže vremena bavimo ovim poslom pomažemo jedni drugima. Bilo koja vrsta pomoći na putu pa makar i u savetu mnogo znači.”