Eleonora Vlahović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje je za RTS rekla da će „Vrline i vrednosti kao životni kompas“ biti novi izborni predmet koji će učenici imati od 1. septembra, a koji će uključivati razgovor o temama „koje bi svaki normalan čovek izdvojio, kao što su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir, ali da nastavnik ima slobodu da se bavi i drugim vrednostima“ navodi se.
Nema pismenih i kontrolnih, već je zamišljeno da se razgovara na razne provokativne teme, da se dovode gosti, da se razmenjuju iskustva, pogleda film, zauzmu različite pozicije, rekla je Vlahović, a prenosi RTS.
Kako se navodi na javnom servisu, stručnjaci iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje su osmislili taj predmet, u formi slobodne nastavne aktivnosti: „Ona je slobodna u tom smislu što je učenici biraju i mogu je izabrati u jednom od ta četiri razreda. Programa ima dva. Jedan je za peti i šesti, a drugi je za sedmi i osmi“, navodi Vlahović a prenose mediji.
Očekuje da odluka o tom predmetu bude usvojena danas na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta.
Podsetimo, u svom autorskom tekstu za Mašinu, sociolog Nemanja Drobnjak piše da je ovog avgusta pažnja javnosti zbog skorijeg početka nove školske godine još veća, „s obzirom na tragičan kraj protekle školske godine, koja će još dugo biti upamćena po katastrofalnom događaju u školi ‘Vladislav Ribnikar’“, te da bi u trenutnom društvenom kontekstu bilo korisno uvođenje novog predmeta u škole.
„On bi imao jasnu nameru da pokrije sva važna društveno-politička pitanja proizvodeći željene efekte i ishode u cilju pojačane demokratizacije društva. Njegovo ime bi moglo biti Principi demokratije i društvenog delovanja u zajednici.“
Kakav će nastavni plan i program novog predmeta biti, pratićemo.
I.P.