Radnik u tehničkoj službi Muzeja moderne umetnosti u Minhenu tokom februara meseca, okačio je jednu od svojih slika u delu galerije posvećenom modernoj i savremenoj umetnosti, pored čuvenog pop art umetnika Endija Vorhola.
Zbog tog čina, postavivši sopstveni umetnički rad na jedan dan pored pionira pop arta, Muzej je pedesetjednogodišnjeg radnika otpustio, zabranio mu ulazak u muzej i pokrenuo krivičnu istragu protiv njega.
Portparol Muzeja je za list Gardijan izjavio da zaposleni sebe „smatra umetnikom i najverovatnije je video svoju ulogu u tehničkom timu muzeja kao stalni posao kojim podržava svoj pravi poziv.“
Predstavnik muzeja je odbio da komentariše kvalitet samog rada, rekavši da ne želi da „ohrabruje imitatore“, uprkos činjenici da se veliki deo savremene umetnosti upravo bazira na gestovima aproprijacije i citatnosti.
Dodatno, policija istražuje umetnika-radnika i zbog „manjeg prekršaja“: da bi okačio svoju sliku, umetnik je izbušio dve rupe u zidu galerije, što je navelo Muzej da podnese krivičnu prijavu za namerno oštećenje imovine.
U nekom pravednijem društvenom sistemu, mogao bi se zamisliti i drugačiji pristup ovom gestu – recimo, podsticanjem umetničke kreativnosti radnika, umesto čina kažnjavanja.
A.M., V.K.