Grafiti sa simbolima crnog kruga, kvadrata i krsta čuvenog avangardnog umetnika Kazimira Maljeviča već se nekoliko dana pojavljuju ispisani preko postojećih grafita na kojima se nalazi lik Ratka Mladića. Ovi grafiti se pojavljuju i preko nacionalistički intoniranih poruka u vezi sa likom Mladića, gde je preko natpisa „srpski heroj“ intervenisano istim suprematističkim jezikom.
Za sada se ne zna ko stoji iza ovih grafita – „stensila“ kojima su prekriveni Mladićevi portreti, u Knez Mihailovoj i drugim ulicama u centru Beograda. Pored većine grafita stoji potpis na kome je pored imena sovjetskog umetnika iz prve polovine 20. veka, napisano: „antimizerabilistički avant-art intervencionizam“.
Kazimir Maljevič (1879-1935), umetnik i teoretičar umetnosti, jedan od najpoznatijih pripadnika ruske avangarde, svoju suprematističku fazu u slikarstvu započeo je u periodu događanja Oktobarske revolucije, označenu kao radikalna smena sistema, prelazak iz carizma u sovjetsku praksu radničke demokratske vlasti, socijalističkog, to jest, komunističkog društvenog uređenja.
Maljevičevo bespredmetno slikarstvo, koje je programski težilo odsustvu predstavljačkog pristupa, mišljeno je u duhu novih društvenih odnosa. Tako je i sam Maljevič o tri čuvena kvadrata – crnom, crvenom i belom, pisao u svojim beleškama tokom 1920. godine: „U svakidašnjem životu oni su dobili i ovo značenje: crni kao znak ekonomije, crveni kao signal revolucije i beli kao čisto delovanje.“
Podsetimo, početkom novembra aktivistkinje Aida Ćorović i Jelena Jaćimović privedene su nakon što su jajima gađale mural na kojem je prikazan osuđeni ratni zločinac Ratko Mladić.
Nakon incidenta, inspekcija je naložila stanarima zgrade na Vračaru da uklone mural ratnog zločinca Ratka Mladića, na koji je, u međuvremenu, bačena kanta farbe.
Juče je opština Vračar objavila da je prekrečila mural posvećen Ratku Mladiću na fasadi zgrade u Njegoševoj. Neposredno nakon toga, nepoznata licu su obrisala kreč, te vratila mural u prvobitno stanje.
V.K.