Novi Istorijski muzej Srbije za dve godine na mestu Glavne železničke stanice

Dodeljen ugovor za rekonstrukciju i prenamenu Glavne železničke stanice u Istorijski muzej Srbije, poveren grupi od sedam firmi, a koštaće oko 13,5 miliona evra.

Nakon što je u julu mesecu raspisan tender za rekonstrukciju, adaptaciju i sanaciju Glavne železničke stanice u Beogradu i promenu namene u objekat Istorijskog muzeja Srbije, Nova ekonomija javlja da je Portal javnih nabavki tokom septembra obavestio o dodeljivanju ugovora firmama M enterijer gradnja, Securiton, EX ING B&P, Geotaur, sa podizvođačima Termo&Cold, Pavel ING i Termoinženjering.

Ugovor vredan oko 13,5 miliona evra odnosiće se isključivo na unutrašnjost objekta i promenu namene celokupnog prostora uz minimalne intervencije na fasadnoj stolariji i na krovu, budući da je sanacija fasada i krova na ovom objektu već izvedena. 

Za izvođenje radova predviđeno je 26 meseci, odnosno nešto više od dve godine, i za to vreme očekuje se rekonstrukcija ulaznog dela i prolaza ka peronima, rekonstrukcija podruma i odvajanje tavana od ostatka objekta, sanacija tavanica prvog sprata, rekonstrukcija stepeništa i ugradnja planiranih liftova, ispunjavanje svih muzikoloških kriterijuma (rušenje nepotrebnih zidova, izgradnja novih laganih zidova), formiranje nove trafo stanice, te prostora za dizel agregat.

Novi centar Beograda?

Podsetimo, ambiciozna namera prethodnih gradskih vlasti na čelu sa Goranom Vesićem da izmeste centar grada bliže Beogradu na vodi, to jest, da Savski plato učine paralelnim centrom Beograda, godinama je prisutna.

O tome je govorio i Siniša Mali, dugogodišnji ministar finansija rekavši da je projekat Beograd na vodi pokrenuo i razne druge projekte u ovom delu Beograda, „ali i potpuno promenio navike ljudi, koji danas mogu da uživaju pored reke, u novom centru grada“.

Budući Muzej istorije Srbije, zajedno sa spomenikom Stefanu Nemanji i uz mnogobrojne druge objekte koji se grade, kako su najavljivali, činiće novi Savski plato koji, za pomenutog ministra, predstavlja „svojevrsni simbol uspeha Srbije“.

Spomenik Stefanu Nemanji, Savski trg, Beograd, 2023. Foto: Mašina

Informacija i za Šapića

Izgleda da do aktuelnog gradonačelnika Beograda, Aleksandra Šapića, ova informacija o pokretanju novog Muzeja istorije Srbije na mestu Glavne železničke stanice nikako da dopre.

On uporno upire prstom u Kuću cveća kao novom muzeju srpske istorije:

„Pokrenuću inicijativu da jednom za svagda završimo sa tom Kućom cveća i da Josipa Broza vratimo tamo u Kumrovec, odakle je došao, a da Kuća cveća bude mesto gde će počivati najveći srpski velikani, da to bude muzej srpske istorije”, izjavio je Šapić u aprilu ove godine a ponovio 16. septembra, pred sednicu Skupštine grada posvećenu rebalansu budžeta.

Podsetimo, Železnice Srbije su još 2014. počele da uklanjaju koloseke i drugu železničku imovinu iz Savskog amfiteatra, gde se gradio Beograd na vodi. Od 1. jula 2018. u potpunosti je obustavljen železnički saobraćaj u Glavnoj železničkoj stanici Beograd, kao i na pruzi Beograd Glavna stanica – Pančevački most, što je šest meseci ranije nego što je projektom bilo predviđeno. U skladu sa tim, železničke kompanije Srbija voz i Infrastruktura železnica Srbije uvode novu organizaciju putničkog železničkog saobraćaja u beogradskom čvoru.

V.K.

Prethodni članak

Oluje kao one u septembru su duplo verovatnije zbog globalnog zagrevanja

Palestina u fokusu na debati Generalne skupštine UN-a

Sledeći članak