Najavljeno ukidanje postojećeg reda vožnje i prelazak na intervalski red vožnje linija javnog gradskog saobraćaja, odnosno „dinamički red vožnje“ o čemu smo već pisali, potencijalni je problem za vozače u javnom gradskom prevozu, jer na taj način neće biti moguće predvideti u koje vreme i na kom mestu će vozač završavati svoju smenu, saopštavaju iz sindikata Sloga iz GSP-a Beograd.
„Podsećamo da je radno vreme vozača u javnom gradskom i prigradskom prevozu putnika zakonom ograničeno na najviše osam sati. Važećim redovima vožnje tačno je predviđeno vreme početka i vreme završetka smene vozača na liniji, tako da nijedan vozač po rasporedu rada ne sme da upravlja vozilom duže od osam časova“, kaže se u saopštenju sindikata.
U sindikatu smatraju da bi mnogi vozači svakodnevno radili duže od osam časova dnevno, dok bi vozači iz narednih smena morali na trasi linije da preuzimaju vozila za svoje smene, što je pre svega rizik po bezbednost saobraćaja, ali i narušavanje osnovnih zakonskih prava da svaki zaposleni unapred ima utvrđen raspored rada, odnosno radno vreme, mesto početka i završetka svoje smene.
Oni ističu da je ovo zajednički problem vozača GSP „Beograd“ i privatnih prevoznika, naročito imajući u vidu da smo, kako kažu, svakodnevno svedoci da kod mnogih privatnih prevoznika vozači i dalje rade duže od osam časova dnevno.
„Sindikat Sloga zajedno sa kolegama iz sindikata Centar, Pravda i Sindikatom zaposlenih u javnom prevozu Beograda još jednom apeluje na gradonačelnika Beograda Aleksandra Šapića da pre donošenja bilo kakvih odluka konsultuje eksperte saobraćajne struke, naročito saobraćajne inženjere sa višegodišnjim iskustvom u planiranju i organizaciji javnog gradskog saobraćaja, jer sve odluke koje se donesu bez njihove konsultacije mogu imati negativan uticaj na funkcionisanje javnog prevoza, a pre svega saobraćajno osoblje i sugrađane koji su korisnici naših usluga“, zaključuje se u saopštenju.
M.M.