Mašina poklanja karte za festival Beldocs

Insert iz filma „Dobrodošli u Sodomu“

Dvanaesti Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs održava se na jedanaest lokacija u Beogradu do 15. maja. Publika će moći da vidi više od 100 premijera savremenog dokumentarnog filma, a Mašina vam poklanja dvanaest karata za tri projekcije.

U saradnji sa festivalom Beldocs poklanjamo vam dvanaest karata za projekcije dva filma iz selekcije Međunarodnog takmičarskog programa „A Lua Platz“ i „Dobrodošli u Sodomu“; i za film „Posao u Rusiji“ iz programa „Naslovna strana“.

U nastavku možete videti opise ovih filmova kao i mesto i vreme projekcija, a sve što je potrebno da uradite da biste dobili dve karte za neku od ponuđenih projekcija je da nam u komentaru na Facebook ili Twitter postu napišete koji biste film voleli da pogledate.

A Lua Platz“, Jérémy Gravayat, Francsuka, 2019, 97′ (Art Bioskop Kolarac, 9.05, 21:00)

Od njihovog napuštenog sela, do razrušene sirotinjske četvrti i nelegalno useljenih kuća, potraga za mestom za život jedne grupe rumunskih porodica povezuje zajedničku istoriju, koja se kuje kroz solidarnost i koja je obeležena raseljenjem. Prateći ih na njihovom putu, gradimo ovaj film kao alternativni nastanjivi prostor.

(Dva puta po dve karte)

Posao u Rusiji“, Petr Horky, Češka, Rusija, 2017, 67′ (Centar za kulturu Vlada Divljan, 10.05, 19.00)

Fabrika automobila Lada je nekada bila najveća i najbolja od svoje sorte u bivšem Sovjetskom Savezu. A onda se pretvorila u finansijski košmar. Švedski menadžer sa celim životnim vekom iskustva dolazi uz očekivanje da je vrati na stazu prosperiteta u velikom stilu. Putevi im se ukrštaju u gradu Toljatiju, duboko u srcu Rusije. Ni Lada ni menadžer nisu spremni da polože oružje. Posao u Rusiji je priča o velikim planovima i još većem apsurdu, ispričana kroz prelepo komponovane prizore.

(Dva puta po dve karte)

Dobrodošli u Sodomu“, Florian Weigensamer, Christian Krönes, Austrija, 2018, 90′ (Bioskop Fontana, 13.05, 19:00)

Pametno isprepletene, sudbine raznih protagonista otkrivaju kompleksnu priču ovog apokaliptičnog društva. Njihovi veoma lični unutrašnji glasovi omogućavaju dubok uvid u život i rad na ovom mestu – Sodomi. Život na deponiji postaje zagonetna slika naše moderne, globalizovane civilizacije, kratkotrajna tehnologija postaje metafora kapitalističkog luksuza, odbačenog društva. Naizgled apokaliptično okruženje je za one koji tamo žive mesto koje pruža perspektivu.

(Dva puta po dve karte)

Povodom održavanja ovogodišnjeg Beldocs festivala, Mladen Vušurović, osnivač i direktor Beldocs festivala, je rekao:

Beldocs se svojom selekcijom ne samo trudi da doprinese kulturnom otporu lažnih novostvarajućih idioma, već jednoj sveopštoj kataklizmi urušavanja figure čoveka i njegovog bivstvovanja na ovom terenu neprekidnih promena čije su posledice zaborav ko smo i koliko su naši životi magični. Svojom selekcijom tih života koji su ekranizovani u oko stotinak dokumentarnih filmskih ostvarenja, poput selekcije Profile, Landscape, Intermission, Fireworks, Meteors, Breeze, Labyrinths of Justice, Frontpage, Teen, Primetime, Special Screenings, VR, Srpski Takmičarski Program, Fokus Portugal, Kazuo Hara i Goran Dević Retrospective, Beldocs je uveren da čini pravu stvar doprinoseći kroz njih manifestu podsećanja ko smo, kako smo, zašto smo, zbog čega smo i gde smo to. Trudeći se da približi ova pitanja, Beldocs na njih nikako ne daje odgovore, već nas nagoni da sami do njih dođemo.“

Prethodni članak

Pobunjene čitateljke: mapiranje vidljivosti žena u književnoj kritici

Pedeset godina radija Študent

Sledeći članak