Gradski menadžer, a bivši gradnačelnik Obrenovca u vreme poplava 2014. godine, Miroslav Čučković je izjavio za Tanjug rekao da je pristan namenjen i za brodove sa turistima koji žele da posete Beograd, kao i da će, kada bude završen, moći da primi brodove sa 5.000 ljudi u jednom pristanu.
Čučković je rekao da je Ministarstvo privrede raspisalo konkurs koji je završen i dobili smo 24 nova objekta što rekonstrukcijom starih hotela, što izgradnjom potpuno novih hotela, kako bi taj broj posetilaca mogao da se smesti i da ta tri meseca boravi u Beogradu u potpuno adekvatnim uslovima”, rekao je Čučković.
„Naša studija je rekla da će najveći broj ljudi doći automobilom do samog Ekspa iz regiona, iz šireg područja Balkana i jugoistočne Evrope. S druge strane, imaćemo nekih 300.000 ljudi koji će doći avionom u Beograd, takođe isto toliko očekujemo koji će doći železnicom. Naravno, najlepši dolazak u Beograd jeste rekom i očekujemo nekih 20.000 ljudi koji će doći sa najvećim kruzerima u posetu Beogradu i upravo za to se izvode ovi radovi koji su na potezu od ušća reke Save u Dunav pa sve do Brankovog mosta“, rekao je on za Tanjug.
Aktivista inicijative Beograd ostaje, Đorđe Miketić za Mašinu komentariše da je u pitanju divlja gradnja.
„Koji je to nivo divlje države kada izađe ministar Mali i najavi pristan za kruzere u okviru EXPO-a, a u fascikli nosi papire samo za trafo stanice. I onda svi sada ponavaljamo da će biti pristan. Mi smo od početka odbrane mosta apelovali, i zato smo tako jako i zalegli u odbrani, jer smo znali da ako ga preseku – kreće snažna ekspanzija na levu obalu Save. I to se sada dešava. Pod fasadom „trafo stanica“ grade pristan za kruzere, a onda pod fasadom pristana će tu obalu da privatizuju i pripreme za stanogradnju“, navodi Miketić.
„Beograd će ostati bez obala u javnoj svojini ukoliko se svi zajedno ne suprotstavimo ovim razarajućim projektima“, upozorava Đorđe Miketić.