Srpsko biološko društvo o „spornom“ udžbeniku: Nigde nismo uočili da se izlazi iz okvira biološke nauke

Srpsko biološko društvo u svom mišljenju koje je uputilo Nacionalnom prosvetnom savetu, navodi da je deo pomenutog programa biologije u potpunosti usklađen sa prihvaćenim teorijama, činjenicama, zaključcima i tumačenjima biološke nauke, prenosi list Danas.

„Uvidom u celokupni program nastave i učenja biologije za drugi ciklus nigde nismo uočili da se izlazi iz okvira biološke nauke, pa čak i kada je moguće da u drugim oblastima ljudskog delovanja u javnosti ima drugačije iskazanih tumačenja“, stoji u dopisu koji je potpisao predsednik Srpskog biološkog društva Miroslav Živić, a u koje su novinari lista Danas imali uvid.

Radi se o mišljenju koje je Srpsko biološko društvo uputilo Nacionalnom prosvetnom savetu (NPS) i u kojem se zaključuje da je deo pomenutog programa biologije u potpunosti usklađen sa prihvaćenim teorijama, činjenicama, zaključcima i tumačenjima biološke nauke.

Kako iz Danasa nezvanično saznaju, 14. septembra je održan konsultativni sastanak Nacionalnog prosvetnog saveta na kojem je većina članova podržala stavove Srpskog biološkog društva. Predsednik NSP-a, Radivoje Stojković, prethodno je najavio, kako prenosi Danas, formiranje ekspertske grupe koja će se izjasniti o delu programa biologije za osmi razred, nakon čega će NPS dati svoje mišljenje o ovoj temi.

Iz Srpskog biološkog društva skreću pažnju da je navedeni program za osmi razred u primeni još od školske 2021/22. godine i da nije bilo problema prilikom realizacije nastavnih sadržaja vezanih za ovaj deo programa.

Podsetimo, preispitivanje dela programa biologije za osmi razred osnovne škole koji se odnosi na rodni i polni identitet, zatražio je sam ministar prosvete Branko Ružić od Nacionalnog prosvetnog saveta, zbog nedavne polemike u javnosti, pre svega zahteva Saveta Dveri za obrazovanje, da se delovi lekcija iz biologije iz pomenutih udžbenika, uklone.

„U obradi polnog i rodnog identiteta, pored razvijanja tolerancije i prihvatanja različitosti, učenicima treba pružiti širu perspektivu genetičke varijabilnosti, kao prirodnog fenomena, koja ne daje osnove za predrasude, stereotipe, diskriminaciju i nasilje. Adekvatnim izborom sadržaja i načina rada može se uspostaviti veza sa sadržajima koji se obrađuju na predmetu građansko vaspitanje, a koji se odnose na teme pol, rod i seksualnosti“, stoji u uputstvu NPS-u.

Treba podsetiti i na činjenicu da je Nacionalni prosvetni savet još 2019. godine dao pozitivno mišljenje o programu biologije za osmi razred, u vreme ministra Mladena Šarčevića, dok je najveći broj udžbenika za osmi razred iz biologije, uključujući i one „sporne“, odobrio upravo aktuelni ministar Branko Ružić.

V.K.

Prethodni članak

Turska nastavlja da regrutuje borce Islamske države i ubija civile u Rožavi, upozoravaju međunarodni volonteri

Osamnaest dana profita naftne industrije pokrilo bi godišnju humanitarnu pomoć za ljude koji gladuju, konstatuje Oxfam

Sledeći članak