U Loznici danas protest, najavljene blokade

Ispred Skupštine grada Loznica će u 17 časova početi protest na koji je pozvao Savez ekoloških organizacija Srbije (SEOS).

Savez ekoloških organizacija Srbije (SEOS) je odlučio da obnovi proteste protiv Projekta Jadar nakon što je parlamentarna većina odbacila predlog izmena i dopuna zakona o rudarstvu kojim bi u Srbiji bilo zabranjeno iskopavanje litijuma i bora.

Okupljanje je zakazano za 17 časova ispred Skupštine grada Loznica. Iz SEOS-a su za N1 konstatovali da će skupu prisustvovati i predstavnici svih opozicionih stranaka i pokreta.

Organizatori nameravaju da pozovu i na blokade, za koje je planirano da u početku traju po jedan sat. Lokacije blokada zasad nisu definisane.

Kako smo pisali, skupštinska rasprava je trajala četiri dana i protekla u atmosferi nedostojnoj najvišeg zakonodavnog tela: uz uvrede, spinove, vikanje, psovke, omalovažavanje, podsmevanje, dobacivanje. Sve u svemu, kao manifestacija moći naprednjačke većine nad opozicijom.

Ni ministri ni skupštinska većina nisu pokazali ni najmanju volju da argumentovano raspravljaju o rizicima po životnu sredinu, ali i nacionalnu ekonomiju, koje su istakli predstavnici domaće naučne zajednice. Podsetimo, Srbija bi, po domaćem „običaju“, sama finansirala celu infrastrukturu – a ne bi imala ni udeo u vlasništvu nad rudnikom, što uopšte nije običaj u svetu. Rio Tinto nigde nije dobio ovako povoljne uslove, skreće se pažnja u nedavno objavljenoj analizi „Koliko bi Srbija dobila od projekta Jadar?“ koju potpisuju Drakulić, Šoškić, Popović i Mijatović, a prenosi N1.

U slučaju ekološke katastrofe (poplave, izlivanje jalovine, itd.) Srbija bi ogromne izdatke za sanaciju, potencijalno stotine miliona evra, morala da plati sama. Kako je nebrojeno puta naglašeno, u regiji u kojoj je planiran rudnik nalazi se najveći podzemni depo pijaće vode, kapaciteta tri puta većeg od aktuelne potrošnje grada Beograda.

I.K.

Prethodni članak

Svetski dan hrane: Rastuća glad u svetu i u Srbiji

I u Nemačkoj zabrinuti zbog uticaja automobilske industrije na rudarske projekte u Srbiji

Sledeći članak