Uspeh protesta u Batajnici: neće biti trajnog zatvaranja pružnog prelaza

Stanovnici nekoliko zemunskih naselja uspeli su da se izbore protiv zatvaranja pružnog prelaza zbog kog bi za obavljanje svakodnevnih stvari morali da kruže dvadesetak kilometara.

Blokada pružnog prelaza u Batajnici

Stanovnici zemunskih naselja Šangaj, Busije i Ugrinovci prošle sedmice su se dva puta okupili protestujući protiv zatvaranja pružnog prelaza koji spaja njihov deo grada sa centrom Batajnice. Zatvaranje ovog prelaza, potrebno zarad izgradnje brze pruge Beograd-Novi Sad, žiteljima ovih naselja bi izuzetno otežao svakodnevicu, kako za Mašinu objašnjava jedan od učesnika protesta, Milan Ljutovac:

„To bi značilo da mi iz naselja Šangaj do centra Batajnice zbog doma zdravlja, škole, apoteke, vrtića putujemo zaobilaznim putem koji je dug deset kilometara u jednom pravcu. Pored toga, saobraćaj bi se preusmeravao na izlaz iz Batajnice gde tokom dana i inače nastaju velike gužve.“

Građani se za drugačije rešenje bore od proleća 2021. godine, kada je prvi put najavljeno zatvaranje pružnog prelaza. Okupljanjem i peticijom koju je potpisalo oko 2000 ljudi oni su tada uspeli da na svoj problem skrenu pažnju predstavnika Opštine Zemun, zahvaljujući čijoj intervenciji je zatvaranje odloženo najpre za početak septembra, a nakon toga za decembar.

Za to da se zatvaranje prelaza ipak planira petog januara građani su saznali tek veče ranije. Hitno organizovanim okupljanjem uspeli su da odlože zatvaranje do Božića, nakon kog su, osmog januara, organizovali skup na kom se okupilo oko 500 nezadovoljnih žitelja. Kako Ljutovac objašnjava, nadvožnjak koji će zameniti prelaz je skoro gotov, ali mu nedostaju pristupne saobraćajnice. Stanovnici su zabrinuti da bi njihova izgradnja mogla da se otegne jer su imali loše iskustvo sa izgradnjom priključka auto-putu, na koju su čekali preko deset godina.

„Organizovali smo se da bismo sprečili da se nešto slično desi ponovo sa ovim nadvožnjakom – da on, na primer, posle izbora ostane nezavršen, a da mi moramo da kružimo dvadeset kilometara svaki dan zarad ispunjavanja egzistencijalnih potreba“, kaže Ljutovac.

Građani su na nadležne apelovali i preko zaštitnika građana, uspevši tako da obezbede pismenu potvrdu od Direkcije da neće biti zatvaranja pružnog prelaza dok se ne kompletiraju neophodni radovi.

Po saznanjima građana, njihov problem je nastao zbog neusaglašenosti tempa izgradnje nadvožnjaka i pruge. Naime, Direkcija za građevinsko zemljište je 2014. godine na sebe preuzela izgradnju nadvožnjaka, koji je trebalo da bude završen u roku od tri godine, odnosno pre izgradnje pruge, za koju su nadležni CIP i Železnice Srbije. To se, ipak, nije ostvarilo, već se sa radovima na nadvožnjaku počelo u martu prošle godine.

Organizovani otpor građana, je, međutim, urodio plodom. Desetog januara je u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture održan sastanak između predstavnika grada, lokalne samouprave, Direkcije i preduzeća Infrastruktura železnice Srbije. Tom prilikom je odlučeno da pružni prelaz koji spaja naselja Šangaj, Busije i Ugrinovci sa centrom Batajnice ne bude za saobraćaj zatvoren trajno, već u kraćim intervalima nekoliko puta dnevno, u cilju testiranja pruge.

I.K.

Prethodni članak

Eko-fašizam: borba za životnu sredinu i poslednji dani

Proizvodnja fosilnih goriva nastavlja da raste uprkos potrebi za energetskom tranzicijom

Sledeći članak