Kriza koja postoji za desetine hiljada radnika u autoindustriji širom Evrope, uključujući više od 3000 radnih mesta u Audiju i njegovim podizvođačima ukazuje na hitnu potrebu da EU zaštiti postojeća i stvoriti kvalitetna radna mesta, navodi Evropska konfederacija sindikata u saopštenju povodom protesta koji je organizovan juče u Briselu.
Kako prenosi Peoples Dispatch, razlog za protest, na kome je bilo preko 5.000 radnika, je najavljeno zatvaranje fabrike Audi za proizvodnju automobila u Briselu i planirano ukidanje približno 3.000 radnih mesta u Belgiji, pri čemu se navodi da bi otpuštanja počela već u oktobru sa oko 1.500 radnih mesta, a više od 1.100 do kraja godine. Preostala radna mesta mogla bi nestati do kraja 2025. Ipak, sindikati upozoravaju da je problem daleko dublji i da leži u neuspešnoj industrijskoj strategiji Evropske unije.
Folcvagen, matična kompanija Audi-ja, nedavno je najavila planove za zatvaranje pogona u Evropi, o čemu ste već mogli da čitate na Mašini. Ovo uključuje povlačenje iz postojećih socijalnih ugovora, što povećava nesigurnost zaposlenja u celom sektoru automobilske industrije, prenosi PD.
Problemi u raju
Prema navodima medija, fabrika u Briselu se suočava sa obustavom proizvodnje već skoro dva meseca, nakon što je kompanija u julu najavila da razmatra mogućnost ranijeg prekida proizvodnje serije električnog modela automobila u ovoj fabrici. Ovaj potez posledica je značajnog pada potražnje za električnim Audi automobilom modela Q8 e-tron, zajedno sa nizom strukturnih problema u fabrici Forest.
Sindikati najavljuju da planiraju da tuže Audi Brisel, dok tenzije između nemačkog automobilskog giganta i radnika nastavljaju da jačaju, prenosi Euronews.
Protest su organizovali belgijski sindikati iz proizvodnog sektora u koordinaciji sa njihovom evropskom federacijom IndustriAll Europe. Kako se prenosi na društvenim mrežama, protest je organizovan na trgu Luksemburg, u samom srcu kvarta u kojem su smeštene evropske institucije.
Evropska konfederacija sindikata navodi da je potrebna hitna koordinisana akcija na nivou cele EU. Problemi u automobilskoj industriji deo su šireg trenda koji je doveo do gubitka 850.000 radnih mesta u industriji širom Evrope između 2019. i 2023. godine, prenose mediji.
Kako kaže EKS, najavljeno je restrukturiranje u metalnoj industriji u nekoliko velikih grupa, uključujući Liberti Stil i TisenKrup, dok je Stelantis je najavio restrukturiranje u Italiji i Francuskoj.
Evropska konfederacija sindikata je pozivala predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen da sazove hitnu radnu grupu sindikata i poslodavaca kako bi se kriza rešila kroz snažan sporazum zasnovan na investicijama, a ne na merama štednje.
Džudit Kirton-Darling, generalna sekretarka IndustriAll Europe je izjavila: „Automobilska industrija neće imati budućnost u Evropi ako bude zasnovana na povećanju socijalnih nejednakosti i podsticanju korporativne pohlepe – to je strategija ‘rasprodaje imovine’, a ne proaktivan industrijski sporazum.“
I.P.