Zatvara se fabrika elektičnih vozila Audi u Belgiji – protesti u Briselu

Hiljade radnika juče je bilo na ulicama Brisela protestujući protiv planiranog zatvaranja proizvodne fabrike Audi, ističući širu zabrinutost zbog neuspešne industrijske strategije EU.

Kriza koja postoji za desetine hiljada radnika u autoindustriji širom Evrope, uključujući više od 3000 radnih mesta u Audiju i njegovim podizvođačima ukazuje na hitnu potrebu da EU zaštiti postojeća i stvoriti kvalitetna radna mesta, navodi Evropska konfederacija sindikata u saopštenju povodom protesta koji je organizovan juče u Briselu.

Kako prenosi Peoples Dispatch, razlog za protest, na kome je bilo preko 5.000 radnika, je najavljeno zatvaranje fabrike Audi za proizvodnju automobila u Briselu i planirano ukidanje približno 3.000 radnih mesta u Belgiji, pri čemu se navodi da bi otpuštanja počela već u oktobru sa oko 1.500 radnih mesta, a više od 1.100 do kraja godine. Preostala radna mesta mogla bi nestati do kraja 2025. Ipak, sindikati upozoravaju da je problem daleko dublji i da leži u neuspešnoj industrijskoj strategiji Evropske unije.

Folcvagen, matična kompanija Audi-ja, nedavno je najavila planove za zatvaranje pogona u Evropi, o čemu ste već mogli da čitate na Mašini. Ovo uključuje povlačenje iz postojećih socijalnih ugovora, što povećava nesigurnost zaposlenja u celom sektoru automobilske industrije, prenosi PD.

Problemi u raju

Prema navodima medija, fabrika u Briselu se suočava sa obustavom proizvodnje već skoro dva meseca, nakon što je kompanija u julu najavila da razmatra mogućnost ranijeg prekida proizvodnje serije električnog modela automobila u ovoj fabrici. Ovaj potez posledica je značajnog pada potražnje za električnim Audi automobilom modela Q8 e-tron, zajedno sa nizom strukturnih problema u fabrici Forest.

Sindikati najavljuju da planiraju da tuže Audi Brisel, dok tenzije između nemačkog automobilskog giganta i radnika nastavljaju da jačaju, prenosi Euronews.

Protest su organizovali belgijski sindikati iz proizvodnog sektora u koordinaciji sa njihovom evropskom federacijom IndustriAll Europe. Kako se prenosi na društvenim mrežama, protest je organizovan na trgu Luksemburg, u samom srcu kvarta u kojem su smeštene evropske institucije.

Evropska konfederacija sindikata navodi da je potrebna hitna koordinisana akcija na nivou cele EU. Problemi u automobilskoj industriji deo su šireg trenda koji je doveo do gubitka 850.000 radnih mesta u industriji širom Evrope između 2019. i 2023. godine, prenose mediji.

Kako kaže EKS, najavljeno je restrukturiranje u metalnoj industriji u nekoliko velikih grupa, uključujući Liberti Stil i TisenKrup, dok je Stelantis je najavio restrukturiranje u Italiji i Francuskoj.

Evropska konfederacija sindikata je pozivala predsednicu Evropske komisije Ursulu fon der Lajen da sazove hitnu radnu grupu sindikata i poslodavaca kako bi se kriza rešila kroz snažan sporazum zasnovan na investicijama, a ne na merama štednje.

Džudit Kirton-Darling, generalna sekretarka IndustriAll Europe je izjavila: „Automobilska industrija neće imati budućnost u Evropi ako bude zasnovana na povećanju socijalnih nejednakosti i podsticanju korporativne pohlepe – to je strategija ‘rasprodaje imovine’, a ne proaktivan industrijski sporazum.“

I.P.

Prethodni članak

Bener: Nemački Zeleni su žrtvovali zaštitu klime zarad vlasti

Postoje šanse da do radikalizacije štrajka dođe, smatra Aleksandar Markov

Sledeći članak