Kako su mediji već izveštavali, u preduzećima Srbija voz, Srbija kargo, Infrastruktura železnice Srbije i AD Železnice zaposleno je oko deset hiljada ljudi i 40% njih bi mogli da primaju niže plate od zakonom zagarantovanog minimuma ukoliko ostane na snazi kolektivni ugovor sklopljen početkom februara.
Tu informaciju je potvrdio i sagovornik Mašine, zaposlen u jednom od železničkih preduzeća, koji je želeo da ostane anoniman.
Predsednik Sindikata izvršnih službi Nebojša Nikić koji je prvi potpisao kolektivni ugovor, sada izjavljuje da je taj ugovor štetan. Pa zašto ga je potpisao?
Minimalna cena radnog sata ove godine je zakonski određeno na 183,4 dinara, dok sporni kolektivni ugovor utvrđuje minimalnu cenu radnog sata 77,54, objašnjava naš sagovornik.
Prema sagovorniku Mašine u slučaju Nebojše Nikića u pitanju je i sukob interesa, jer osim što je predsednik sindikata on obavlja i drugu funkciju u preduzeću.
“Nebojša Nikić je ujedno predsednik skupštine u Srbija vozu što je, normalno, sukob interesa.”
Veliko je nezadovoljstvo radnika u železnici, priča dalje naš sagovornik.
Ljudi su ogorčeni i biće sigurno skorijeg bunta gde će se nezadovoljstvo i pokazati.
Međutim, ovo nezadovoljstvo ne počinje od poptisivanja aktuelnog kolektivnog ugovora. Prema rečima sagovornika Mašine, uslovi rada su loši godinama unazad. Veliki broj izvršnog osoblja je ostalo bez posla, mašinovođe odlaze u privatna preduzeća i u inostranstvo jer su plate u železnici niske.
“Ako se ne varam, samo prošle godine je preko pedeset mašinovođa otišlo da radi za železnička preduzeća u Nemačkoj, rekao nam je radnik železnice”.
A.J.