ZLF: Nema plana ni strategije u održavanju saobraćajnica u Beogradu

Najnovija rekonstrukcija-kojoj-treba-rekonstrukcija su radovi u Karađorđevoj ulici u Beogradu. Iako je obnavljana pre samo pet godina, podloga na tramvajskim šinama opet mora da se menja.

Samo što se izgradi ili rekonstruiše – zrelo je za popravku. Čini se da u glavnom gradu nema radova na trgovima i ulicama koji su potrajali duže od pet godina, a ni onih čija se izgradnja nije otegla mesecima duže od planirane. Rimski drumovi ispod zemlje i po planinama su u boljem stanju od nekih novoizgrađenih, koji se raspadaju brže nego što su nastali, kao da su mobilni telefon ili veš mašina sa ugrađenim čipom za plansko zastarevanje.

Drumovi će poželet’ Rimljana

Najnovija rekonstrukcija odvija se u Karađorđevoj ulici. Kako izveštava N1, u toku su radovi vađenja kocki sa tramvajskih šina koje su postavljene pre nekoliko godina. Šta će tamo kocke, ne zna se, ali se, eto, prema rečima gradskih vlasti, ispostavilo da usporavaju saobraćaj i da nisu uslovna podloga za frekvenciju saobraćaja u jednoj od najprometnijih gradskih saobraćajnica. Zašto je iko mislio da jesu, ponovimo – velika je misterija za javnost.

„Kako se pre pet godina nije moglo predvideti koja će biti frekvencija saobraćaja ovde i zašto nije postavljena podloga koja će to moći da iznese. To je simptom nedostatka plana i strategije i u izgradnji i u rekonstrukcijama javnog prostora i saobraćajnica u ovom gradu“, izjavila je ovim povodom Ana Hercigonja Galić iz Zeleno-levog fronta. Hercigonja je naglasila da ZLF često upozorava na to koliko je opasno kada se gradi i rekonstruiše u interesu privatnog profita, umesto u interesu građana.

Umesto kocki će se od Brankovog mosta do Kalemegdana postaviti asfalt. Radovi će trajati duplo duže nego što je najavljeno: umesto od 15-31. avgusta, produžiće se do 15. septembra.

Kocka do kocke rekonstrukcijica

Svako pominjanje kocki će građane još dugo asocirati na radove na rekonstrukciji Trga Republike, na kom su kocke postavljene, pa okretane. Vozačima koji se preko njih klackaju se nije posrećilo da ih, kao u Karađorđevoj, zamene asfaltom.

„Ti radovi u startu nisu dobro izvedeni i mislim da ćemo svedočiti tome da se tamo stalno nešto krpi. Trg Republike se barem popravlja, ali mi imamo zabačenih saobraćajnica koje se ne popavljaju, pa je ono što je trebalo da bude poboljšano – pogoršano“, prokomentarisala je za N1 Ana Hercigonja Galić.

Teško je i najbrojati sve obnove koje su imale sličnu sudbinu. Jedna od najupadljivijih je sigurno „Zeleni bulevar“, obnova ulica Kraljice Marije – Dvadesetsedmog marta – Džordža Vašingtona – Dušanove. Rokovi za ovu skupu rekonstrukciju su formalno probijeni za čak devet meseci, a alat, kablovi i građevinske mašine su se po potezu od Vukovog spomenika do Zoološkog vrta zapravo razvlačili još mesecima. Da stvari budu tragičnije, bageri su i dalje bili na terenu kada su ploče po trotoaru počele da se raspadaju.

I.K.

Prethodni članak

„Vlast mora da štiti javni interes, a ne interes jedne multinacionalne kompanije“, kaže Čedanka Andrić, predsednica UGS Nezavisnost

Apoteke Beograd: Sprečiti privatizaciju ili naći novog direktora?

Sledeći članak