Loši uslovi rada, dotrajala oprema i nastavak pritisaka na radnike tvrdi predsednik „Sloge“ u GSP-u Beograd

Osim sezonskih problema sa toplotom ili hladnoćom, loši radni uslovi, sudeći po svedočenjima sindikata, su konstanta u GSP-u Beograd.

Dotrajali alat u GSP-u

Ni mesec dana nakon što je predsednik sindikata „Sloga“ u Gradskom saobraćajnom preduzeću Beograd (GSP), Mišu Božića, bez ikakve najave, razloga i objašnjenja prebacilo iz pogona „Karaburma“ u pogon „Zemun“ na i to lošije radno mesto, nije došlo do razrešenja ovog spora. Podsećamo da je nakon premeštanja Božića, iz istog pogona prebačen i njegov sindikalni zamenik Zoran Krgović.

„Mi smo predali zahtev Agenciji za mirno rešavanje radnih sporova, ali još uvek nema odgovora“, kaže Božić za Mašinu.

Dodaje i da je gradski odbornik, Pavle Heđeši, inače i potpredsednik Udruženih sindikata „Sloga“, zahtevao intervenciju novog gradonačelnika Aleksandra Šapića koji je obećao i sastanak sa sindikalcima međutim do toga još nije došlo.

Predsednik sidnikata „Sloga“ u GSP je ubeđen da su i on i drugi članovi tog sindikata podvrgnuti pritiscima baš zbog njihovog sindikalnog delovanja i ukazivanja na „katastrofalne uslove rada, bez delova i alata“. U kratkom razgovoru za Mašinu, Božić kaže da je situacija toliko loša da više nema šta da se čeka i najavljuje konferenciju za medije na kojoj će prikazati i foto i video materijale koji svedoče o jako lošim uslovima rada. Kaže da su vozači koji obavljaju posao na više linija ili čije su vožnje rascepkane tokom dana prinuđeni da dremaju ispred pogona „kao psi“ pošto su loše raspoređeni pa im se ne isplati da odlaze do kuće.

„Pod hitno znatno uvećati plate, isplatiti jubilarne nagrade koje u proseku kasne 18 meseci, povećati koeficijente radnicima održavanja, kao i vozačima. Povećati topli obrok“, podseća Božić na ključne zahteve radnika GSP-a.

Dotrajali alati i delovi
Dotrajali alati i delovi, GSP Beograd

Da su radni i materijalni uslovi u javnom prevoznom preduzeću Beograda izuzetno loši svedoče i nedavne vesti o tome da je sve manje vozača i drugih radnika neophodnih za obavljanje javnog prevoza – većina iz preduzeća odlazi u inostranstvo gde ih čekaju bolje zarade i uslovi rada. Vlasti kao rešenje najavuljuju dolazak stranih radnika koji bi obavljali ove poslove, međutim niko ne pominje povećanje plata i poboljšanja uslova rada kako bi zadržali domaće radnike.

Iako bi većina radnika podržala zahteve koje ističe Božić, sudeći po njemu nisu svi sindikati spremni da se bore promenu stanja u GSP-u.

„U preduzeću ima 23 sindikata, a reprezentativni sindikat je naprasno porastao za čak 400 članova što dosta govori o pritiscima na radnike ali i uticaju vlasti u preduzeću. Oko 8 do 10 sindikata ima manje od 50 članova, tako da oni nemaju uticaj. Osim sindikata SOS iliti Euro vozač, ostali se ne oglašavaju, mada ni oni nisu pokazali interesovanje za saradnju u ovom trenutku“, objašnjava Božić za Mašinu.

M.M.

Prethodni članak

Protestne akcije povodom prinudnog iseljenja profesorke u penziji Dragane Milisavljević

Ponovo napadnute prostorije Žena u crnom

Sledeći članak