Druga runda pregovora između rukovodstva Folksvagena i sindikata IG Metal zakazana je za 30. oktobar. Predsednica radničkog saveta Folksvagena Daniela Kavalo je pred pregovore na informativnom sastanku sa zaposlenima u Volfsburgu izjavila da „Upravni odbor Folksvagena (VW) planira da zatvori najmanje tri fabrike u Nemačkoj“, kako su preneli DW i N1.
Po navodima N1, ona je dodala da će sve preostale fabrike morati da smanje kapacitete i da uprava planira masovna otpuštanja. Prema procenama radničkog saveta, planirano je premeštanje pogona u inostranstvo.
Kako smo ranije pisali, Rukovodstvo kompanije se početkom septembra sastalo sa radnicima u istorijskom sedištu kompanije, Volfsburgu. Finansijski direktor kompanije je tom prilikom izjavio da preduzeće prodaje pola miliona automobila manje nego što je potrebno da bi bilo kompetitivno, dodavši da je u pitanju ekvivalent proizvodnje iz dve fabrike. Prema navodima Gardijana, stručnjaci procenjuju da 20.000 zaposlenih u Folksvagenu „višak“.
Folksvagen u svojih deset fabrika u Nemačkoj zapošljava 120.000 ljudi, od ukupno 684.000 zaposlenih širom sveta, izvestili smo u septembru. Auto-industrija je najvažnija privredna grana u Nemačkoj, zbog čega ima i glasova koji zahtevaju da na probleme Folksvagena reaguje vlada.
Folksvagen gubi trku za tržište električnih automobila, koje zauzima Kina
Podsetimo, nemački proizvođači nisu uspeli da se brzo prilagode zelenoj tranziciji i na tržište izbace „narodski“ električni automobil, zaostajući za Kinom, iz koje aktuelno dolazi svako peto električno vozilo koje se proda u EU. Deo „prilagođavanja“ podrazumeva i nabavku jeftinijih komponenti za auto-indutriju, a u tom kontekstu i otvaranje još fabrika za proizvodnju litijumskih baterija u Mađarskoj i otvaranje rudnika litijuma u Srbiji.
Progresivni akteri u Nemačkoj kritikuju strategiju nemačke vlade i izostanak osude pritisaka na aktiviste koji se protive otvaranju rudnika litijuma u Srbiji. „Učešće nemačkog kancelara Olafa Šolca na sastanku u Beogradu naglašava ekonomski interes nemačke vlade za projekat, koji će prvenstveno koristiti nemačkoj automobilskoj industriji“, navedeno je u najavi tribine održane početkom meseca u Berlinu.
I.K.