Umetnik, radnik, borac: retrospektivna izložba Đorđa Andrejevića Kuna u galeriji SANU

„Želja nam je bila da Kuna koji je nepravedno zapostavljen poslednjih decenija predstavimo sveobuhvatno pre svega kroz njegovu umetnost, ali i kroz njegovu angažovanost i borbenost,“ za Mašinu je izjavila Ana Panić, jedna od kustoskinja izložbe.

„Želja nam je bila da Kuna koji je nepravedno zapostavljen poslednjih decenija predstavimo sveobuhvatno pre svega kroz njegovu umetnost, ali i kroz njegovu angažovanost i borbenost,“ za Mašinu je izjavila Ana Panić, jedna od kustoskinja izložbe.

Večeras prva dodela Nagrade „Borka Pavićević“ za javni gest

U CZKD-u će 5. juna u 18h biti dodeljena nagrada za javni gest „Borka Pavićević“, ustanovljena u znak sećanja na osnivačicu i direktorku CZKD-a, istaknutu jugoslovensku dramaturškinju, kolumnistkinju, antiratnu aktivistkinju, borkinju za ljudska prava i nosioca Ordena legije časti Republike Francuske.

U CZKD-u će 5. juna u 18h biti dodeljena nagrada za javni gest „Borka Pavićević“, ustanovljena u znak sećanja na osnivačicu i direktorku CZKD-a, istaknutu jugoslovensku dramaturškinju, kolumnistkinju, antiratnu aktivistkinju, borkinju za ljudska prava i nosioca Ordena legije časti Republike Francuske.

Knjiga utisaka u Mekdonaldsu i ,,Kapital"

Marksov „Kapital“ u knjizi utisaka u Mekdonaldsu: umetnički rad u neoliberalnom kapitalizmu

Troje studenata iz Beograda na intrigantan način izaziva umetnički aktivizam u neoliberalnom kapitalizmu. Prepisujući Marksov „Kapital“ u knjigu utisaka u Mekdonaldsu, oni ukazuju na apsurdnost pokušaja podizanja svesti u okvirima sistema koji je sam po sebi izvor problema.

Troje studenata iz Beograda na intrigantan način izaziva umetnički aktivizam u neoliberalnom kapitalizmu. Prepisujući Marksov „Kapital“ u knjigu utisaka u Mekdonaldsu, oni ukazuju na apsurdnost pokušaja podizanja svesti u okvirima sistema koji je sam po sebi izvor problema.

Izvor: Udruženje Kurs

Poziv na međunarodni štrajk u kulturi zbog genocida u Gazi

Zaposleni i saradnici galerije The Mosaic Rooms iz Londona uputili su poziv na obustavu rada, u petak 31. maja, svim međunarodnim institucijama umetnosti i kulture povodom nasilnog uništenja čitavog društva u Gazi i nedavnih užasnih napada na Rafu.

Zaposleni i saradnici galerije The Mosaic Rooms iz Londona uputili su poziv na obustavu rada, u petak 31. maja, svim međunarodnim institucijama umetnosti i kulture povodom nasilnog uništenja čitavog društva u Gazi i nedavnih užasnih napada na Rafu.

Intervju sa Ivanom Smiljanić: „Igram u slavu i u znak divljenja tim ženama, o kojima nikad ne čujemo u vestima, a zaslužuju svu podršku i ljubav sveta“

„Svesna sam da sam ja opstala ne zato što sam bolja umetnica ili zato što sam pametnija, vrednija ili mi je više stalo, nego je to isključivo zato što su takve životne okolnosti. Zato što sam imala privilegiju da ne zavisim od svog mesečnog prihoda“, konstatuje vizuelna umetnica, Ivana Smiljanić, u povodu svoje samostalne izložbe „Nećemo u fioku!“.

„Svesna sam da sam ja opstala ne zato što sam bolja umetnica ili zato što sam pametnija, vrednija ili mi je više stalo, nego je to isključivo zato što su takve životne okolnosti. Zato što sam imala privilegiju da ne zavisim od svog mesečnog prihoda“, konstatuje vizuelna umetnica, Ivana Smiljanić, u povodu svoje samostalne izložbe „Nećemo u fioku!“.

Rim tim tagi dim, Evrovizija 2024: Mnogo buke oko svačega

Završeno je još jedno Evrovizijsko takmičenje. Ove godine, osim što je RTS prekinuo prenos polufinala zbog dočeka predsednika Kine, u Malmeu gde je održano takmičenje je bilo prilično turbulentno. Očekivali smo pobedu Baby Lasagne iz Umaga, ali još jednom se pokazalo da je sve politika. Analizira Nemanja Drobnjak.

Završeno je još jedno Evrovizijsko takmičenje. Ove godine, osim što je RTS prekinuo prenos polufinala zbog dočeka predsednika Kine, u Malmeu gde je održano takmičenje je bilo prilično turbulentno. Očekivali smo pobedu Baby Lasagne iz Umaga, ali još jednom se pokazalo da je sve politika. Analizira Nemanja Drobnjak.

Intervju sa Ogemdi Ude, umetnicom iz Njujorka: „Ja vidim ples kao nešto kolektivno i kao način na koji se naše istorije kreću kroz nas“

Tokom protekle nedelje beogradska plesna scena imala je priliku da se druži i radi sa plesačicom i koreografkinjom Ogemdi Ude, afroameričkom black femme nigerijskog porekla. O tome šta za Ogemdi znači ples, kako ga razumeva, o čemu sanja i šta trenutno čita, pročitajte u intervju koji je sa umetnicom vodila rediteljka i pedagoškinja Ana Pinter.

Tokom protekle nedelje beogradska plesna scena imala je priliku da se druži i radi sa plesačicom i koreografkinjom Ogemdi Ude, afroameričkom black femme nigerijskog porekla. O tome šta za Ogemdi znači ples, kako ga razumeva, o čemu sanja i šta trenutno čita, pročitajte u intervju koji je sa umetnicom vodila rediteljka i pedagoškinja Ana Pinter.

Zona interesa, komfora i povratak čudovišta 

O filmu „Zona interesa“ koji je ove godine nagrađen sa dva Oskara i koji govori o „idiličnom“ životu porodice Rudolfa Hesa, komandanta koncentracionog logora Aušvic-Birkenau koji se nalazio tik iza baštenskog zida kuće, čitajte u tekstu Stefana Aleksića.

O filmu „Zona interesa“ koji je ove godine nagrađen sa dva Oskara i koji govori o „idiličnom“ životu porodice Rudolfa Hesa, komandanta koncentracionog logora Aušvic-Birkenau koji se nalazio tik iza baštenskog zida kuće, čitajte u tekstu Stefana Aleksića.

Zrenjanin Nacionalna prestonica kulture 2025. godine: šansa za izuzetak od pravila?

O prvim utiscima na vest da je grad Zrenjanin sa predloženim umetničkim konceptom „Meandri grada – tokovi kulture“ odabran da bude Prestonica kulture Srbije 2025. godine razgovaramo sa protagonistima kulturno-umetničke scene u Zrenjaninu, Vladom Đurićem i Ivanom Branković.

O prvim utiscima na vest da je grad Zrenjanin sa predloženim umetničkim konceptom „Meandri grada – tokovi kulture“ odabran da bude Prestonica kulture Srbije 2025. godine razgovaramo sa protagonistima kulturno-umetničke scene u Zrenjaninu, Vladom Đurićem i Ivanom Branković.

Ponovo kasne rezultati konkursa Ministarstva kulture

Rezultati konkursa Ministarstva kulture Republike Srbije kasne za čak tri raspisana konkursa za finansiranje i sufinansiranje projekata savremenog stvaralaštva u 2024. godini, skreću pažnju NKSS, ULUS i Stanica.

Rezultati konkursa Ministarstva kulture Republike Srbije kasne za čak tri raspisana konkursa za finansiranje i sufinansiranje projekata savremenog stvaralaštva u 2024. godini, skreću pažnju NKSS, ULUS i Stanica.

Festival igre Aje Jung: novi „predatorski“ ciklus izvlačenja javnog novca ili „epicentar vrhunske umetnosti“?

Dok Nezavisna kulturna scena Srbije godinama ukazuje na problem „predatorskih“ organizacija kojima se na netransparentan način dodeljuje najveći deo javnog budžeta, među kojima je Beogradski festival igre označen kao naizraziti primer takve prakse, Ministarstvo kulture i u 2024. nastavlja da ih podržava.

Dok Nezavisna kulturna scena Srbije godinama ukazuje na problem „predatorskih“ organizacija kojima se na netransparentan način dodeljuje najveći deo javnog budžeta, među kojima je Beogradski festival igre označen kao naizraziti primer takve prakse, Ministarstvo kulture i u 2024. nastavlja da ih podržava.

džej

„Me sijum čaveja tari Jugoslavija“: Romska muzika u socijalizmu

Džej je jedan od poslednjih velikih i popularnih narodnjaka Jugoslavije. Iza njega stoji plejada romskih pevača i pevačica čije nam živote i dela približava istoričar Aleksandar Nikolić.

Džej je jedan od poslednjih velikih i popularnih narodnjaka Jugoslavije. Iza njega stoji plejada romskih pevača i pevačica čije nam živote i dela približava istoričar Aleksandar Nikolić.

Nastavlja se podrška zaposlenima u Beogradskoj filharmoniji: „Dokle će naš rad da bude nipodaštavan?“

„Dokle će oni kojima smo poverili brigu o sektoru kulture da devastiraju naše polje i resurse svojim neznanjem i izostankom odgovornosti?“ pitaju iz Asocijacije Nezavisna kulturna scena Srbije prilikom iskazivanja javne podrške kolegama i koleginicama iz Beogradske filharmonije.

„Dokle će oni kojima smo poverili brigu o sektoru kulture da devastiraju naše polje i resurse svojim neznanjem i izostankom odgovornosti?“ pitaju iz Asocijacije Nezavisna kulturna scena Srbije prilikom iskazivanja javne podrške kolegama i koleginicama iz Beogradske filharmonije.

Pesma za Evroviziju: Gnezdo orlovo kao paradigma naše nacionalističke stvarnosti

I ove godine lokalno takmičenje za predstavnika Srbije na pesmi Evrovizije ne prolazi bez rasprava, promišljanja, strepnji i nadanja. I dobro je, uloga kulture je između ostalog i da dovodi do promišljanja stvarnosti i budućnosti nekog društva. Breskvica i njena numera „Gnezdo orlovo“ su pitanje Kosova i nacionalizma stavili u prvi plan, ili su se samo nakačili na vruće teme?

I ove godine lokalno takmičenje za predstavnika Srbije na pesmi Evrovizije ne prolazi bez rasprava, promišljanja, strepnji i nadanja. I dobro je, uloga kulture je između ostalog i da dovodi do promišljanja stvarnosti i budućnosti nekog društva. Breskvica i njena numera „Gnezdo orlovo“ su pitanje Kosova i nacionalizma stavili u prvi plan, ili su se samo nakačili na vruće teme?

Čuveni filmovi „Potraži Vandu Kos“ i „Gorke trave“ prema scenarijima Fride Filipović u Kinoteci

Ciklus filmova prema scenarijima jedna od najznačajnijih jugoslovenskih autorki ženske angažovane proze, Fride Filipović, biće prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci 12. i 13. februara. Program će biti otvoren filmom „Potraži Vandu Kos“ (1957), a u uvodnom razgovoru će učestvovati teoretičarke književnosti, Stanislava Barać i Aleksandra Sekulić.

Ciklus filmova prema scenarijima jedna od najznačajnijih jugoslovenskih autorki ženske angažovane proze, Fride Filipović, biće prikazan u Jugoslovenskoj kinoteci 12. i 13. februara. Program će biti otvoren filmom „Potraži Vandu Kos“ (1957), a u uvodnom razgovoru će učestvovati teoretičarke književnosti, Stanislava Barać i Aleksandra Sekulić.

Lana Bastašić

Nastavak politike cenzure: Lani Bastašić u Austriji otkazan poziv na književni festival

Nakon što je raskinula saradnju sa nemačkom izdavačkom kućom „S. Fišer“ osuđujući cenzuru propalestinskih glasova u Nemačkoj, jugoslovenskoj književnici Lani Bastašić otkazano ranije gostovanje na književnom festivalu u Salzburgu.

Nakon što je raskinula saradnju sa nemačkom izdavačkom kućom „S. Fišer“ osuđujući cenzuru propalestinskih glasova u Nemačkoj, jugoslovenskoj književnici Lani Bastašić otkazano ranije gostovanje na književnom festivalu u Salzburgu.

Todor Kuljić

U prilog antikapitalizmu — Antiautobiografija Todora Kuljića

Autobiografije poput onih Vinstona Čerčila, Alberta Špera ili Dobrice Ćosića su važan alat uređivanja prošlosti, u čemu desnica prednjači. Todor Kuljić u Antiautobiografiji kombinuje brojne discipline kako bi opisao kontekst i potencijal levice danas.

Autobiografije poput onih Vinstona Čerčila, Alberta Špera ili Dobrice Ćosića su važan alat uređivanja prošlosti, u čemu desnica prednjači. Todor Kuljić u Antiautobiografiji kombinuje brojne discipline kako bi opisao kontekst i potencijal levice danas.

Mlev – nova generacija muzičkog aktivizma

U kolažu mimetičkih bendova, ističu se pojedinci koji uprkos tržišnim trendovima unose novu energiju na domaću muzičku scenu. Jedan od takvih bendova koji se istakao svojom beskompromisnom društvenom kritikom je Mlev, sa svojim debitantskim albumom „...i nema naznaka izlečenja”.

U kolažu mimetičkih bendova, ističu se pojedinci koji uprkos tržišnim trendovima unose novu energiju na domaću muzičku scenu. Jedan od takvih bendova koji se istakao svojom beskompromisnom društvenom kritikom je Mlev, sa svojim debitantskim albumom „…i nema naznaka izlečenja”.